Termosztát hiba volna?
Mi az hogy hiba? Most leírtad a termosztát HIBÁTLAN működésének jelét.
A termosztát folyamatosan nyit és zár, ez a dolga. Elkezd melegedni a motor, egy bizonyos hőfok fölött kinyit, hogy meggátolja a túlmelegedést. Ekkor a hőmérséklet elkezd csökkenni, majd egy másik bizonyos hőfoknál bezár, ekkor a motor elkezd megint melegedni.
Termosztát hiba jele az lenne, ha csak folyamatosan melegedne megállás nélkül, egészen forráspontig (nem nyit), vagy ha csak nagyon nehezen, esetleg egyáltalán nem melegszik 90 fokig (nem zár, de ez a gyakorlatban nem fordul elő, mert ha tönkremegy akkor zárva marad, nem pedig nyitva).
A termosztátnak nem csak 2 végállasa van, nen kellene a mutatód mozogjon.
Termosztátra gyanakodnék és ha jól sejtem gyorsabb tempónál/dombon lefelé kezd hűlni a motorod.
Nem tudom miért pontozta le mindenki az első válaszolót...
Nekem is ez a véleményem. Csak van aki ezt mondta, hogy ez termosztát. A hidegben, most télen, hogy legyen állandóan, fix 90 fokon?
Nekem -20ban is tartotta az üzemi hőmérsékletet az autó.
A termosztát feladata az autóban a motor túlhűlésének megakadályozása. Mint írtam, a termosztátnak nem csak 2 végállása van, nem olyan mint egy lámpa hogy fel van kapcsolva vagy nincs. Hőtágulással oldották meg, a megadott hőmérsékleten teljesen nyitva van de ahogy hűl fokozatosan csukódik, ezáltal kevesebb vizet enged át, így állandó hőmérsékleten tudja tartani a motort ahelyett hogy hullámozna, legalábbis annyira minimális a hullámzás amit a mutató nem fog jelezni.
Sok autót vezettem már életemben, nekem is volt néhány, eddig 2 autónál volt megfigyelhető a mutató mozgása, mindkettő termosztáthibás volt és a csere megoldotta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!