Miért szokták éjszakára kihajtani az autók ablaktörlőit?
A minőségi guminak nem számít, hogy hozzányomódik az üveghez. Nem tudom elképzelni, hogy bármelyik Bentley, vagy Bugatti tulaj ezzel foglalkozzon...
Az én kocsimon is tíz éves az ablaktörlő gumi, és hibátlanul töröl.
A gumi a rugó nyomóerejét elbírja éveken át. Viszont ha reggelre odafagy az ablakhoz, az nem tesz neki jót.
Pontosabban maga az odafagyás nem teszi tönkre, azt kibírja. Azt is, ha kiolvad. Akkor van gond, ha sikerül az ablaktörlőt úgy elindítani, hogy még oda van fagyva a lapát. Ilyenkor a gumi éle sérül, cakkos lesz és csíkosan fog törölni. Ha pedig nagyon oda van fagyva a gumi, az ablaktörlő motorja és a lapátmozgató mechanika sem örül neki, hogy a kelleténél nagyobb nyomatékkal kell tekernie a lapátot.
Ha éjszakára felhajtod a lapátot, reggelre nem fagy oda, biztosan nem fogod elővigyázatlanul elindítani és tönkretenni a gumit.
"Én kocsimon is tíz éves az ablaktörlőgumi és hibátlanul töröl"
Na gyerekek... Ezt akkor hiszem el, ha látom :DDD. Ha azt mondod fűtött garázsban áll az autó egész nap, és 10 évesen 12 ezer km van benne, akkor elhiszem.
Normál használat mellett a legjobb ablaktörlőlapátokat is cserélni szokták pár évente.
Ha elmennék használtautót venni, 250 ezer km-es autónál tudnám hogy az a lapát van fennt, amit 10 éve felraktak a gyárban, hát kiröhögnélek :D. Olajat is így cseréled? Meg a szűrőket?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!