Ilyenkor kell fizetni?
Sziasztok!
Van egy autóm, "szerelőhöz" vittem aki megesküdött,hogy a vezérléssel van gond azért produkálja a tüneteket.... természetesen nem azzal volt a gond, tünetek fentállnak, és tanácstalan, ilyenkor fizetnem kell a vezérlés csere miatt?
Fizetned mindenképpen kell, mert ahogy #3 mondta, megegyeztetek benne. Viszont ha elég gazdagnak érzed magad és van egy rakás szabadidőd, na meg unatkozol is, akkor a tünetektől függően kopoghatsz a fogyasztóvédelemnél, hogy vizsgálják ki a helyzetet.
Nem tudjuk mi a probléma és mik a tünetek, szóval így nem tudjuk megítélni, hogy jogos volt-e a vezérlés feltételezése. Igazából vezérléscsere nem sok problémát old meg. A vízpumpa hibáját lehet orvosolni vezérléssel egybekötött vízpumpacserével, nem tudom, hogy nálad ez volt-e a gond. Ezen kívül igazából nem sok jele van egy elöregedett vezérlésnek, éppen ezért is szokták időszakosan cserélni, nem pedig tünetek jelentkezésekor, mert az nincs. De ha meg vízpumpa hiba volt, akkor annak meg kellett volna oldódni.
Lényeg a lényeg, vezérléscserét javasolni egy fennálló tünetre elég idegenül hangzik számomra, szóval bár kifizetned akkor is ki kell, könnyen lehet, hogy indokolatlan volt a feltételezés és kérvényezhetsz kivizsgálást félrevezetés gyanújával.
És mielőtt gyújtáskimaradásra ráhúzta a vezérléscserét, mi mindent nézett meg? Mert az átugrott vezérlés nem "hétköznapi" gyújtáskimaradást fog eredményezni, mint mikor egy hengerben van hiba, hanem az összesben lesz, ráadásul elkezd az autó röfögni, mint egy varacskosdisznó. Nem tudhatom biztosra, de feltételezem, hogy a te esetedben nem ez volt a helyzet, hisz az csak vezérlésgond lehetne, de annak cseréje nem szüntette meg.
Ilyenkor a legelső, amit nézünk, az az, hogy látszik-e a gyújtótrafókonn/pipákon áthúzás, ami elöregedett gyertyára utal. Ha nem, akkor hengerenkénti trafós autó esetében kiderítjük melyik hengerben van kimaradás (hibakódolvasással vagy trafó lehúzással) és annak a hengernek a trafóját felcseréljük egy másikkal. Ha a trafóval együtt elmozdul a kimaradás helye is, akkor az a trafó a baj. Ha nem, akkor gyártyák ki, megnézzük nem úszik-e valamelyik olajban/benzinben, stb. Mérünk kompressziót a hengerekben. Illetve ez-az még próbálható, de 99%-ban ezek közül valamelyik eredményre szokott vezetni.
Egy szó mint száz, ez a szerelő vagy szándékosan lehúzott téged, vagy csak egy idióta. Ahogy írtam korábban (#4 vagyok egyébként), simán mehetsz fogyasztóvédelemhez, bár sajnos nem éri meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!