Miért van, hogy gyorsításnál megemelkedik az autó eleje, lassításnál pedig "beesik" ?
Figyelt kérdés
Laikus vagyok, bocsi... de ha egy komolyabb autóban ülök és gázt ad a sofőr, megemelkedik a motor és belenyomódok az ülésbe. Miért van ez?2020. nov. 30. 23:20
1/12 anonim válasza:
Ha beesik autó eleje az árokba lassításnál az nem jó hír. Mondjuk az sem egészséges ha felemelkedik a motor az égbe :D Amúgy meg szimpla fizika.
2/12 A kérdező kommentje:
Bővebben?
2020. nov. 30. 23:45
3/12 anonim válasza:
Most fizikusok szakszavakkal megfogalmazott regényét várod a kérdésedre? Ha nyomod a gázt, hátramegy a súlypont, ha fékezel, akkor előre.
4/12 A kérdező kommentje:
Egy 2 mondatos értelmes leírást várok, te arra láthatóan képtelen vagy.
2020. dec. 1. 00:19
5/12 anonim válasza:
Mondok egy könnyen elképzelhető példát. Halálos iramban első részét láttad a végén a versennyel mikor két kerékre áll a kocsi.
Na nézd a hátsó kerék szemszögéből, befognánk " satuba " az történne, hogy az autó karosszériája csinálna hátrafelé egy 180 fokost és a tetejére csattanna. Jó ez elég meseszerű magyarázat de ennyi a lényege, ellentétes erők hatnak, és ez okozza azt a kis emelkedést, elsőkerekesnél ugyanúgy csak kisebb mértékben, mivel a forgáspont sokkal előrébb van.
Fékezésnél ugyanez fordítva a kereket fékezed, a kocsi a tehetetlenségénél fogva meg próbál átfordulni, mint mikor biciklin erősebben húzod meg az első féket és érzed hogy emelkedik a hátulja, vagy rosszabb esetben át is buksz a kormányon.
6/12 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm!
2020. dec. 1. 00:38
8/12 anonim válasza:
Rosszul van hangolva a futóműve. Meg lehet csinálni, hogy ne bólintson. Keress rá arra hogy pitch center. Pontosabban nem is úgy mondanám hogy rosszul, hanem hogy utcai felhasználásra tervezték.
9/12 anonim válasza:
azért van, mert a "sofőr" padlógáz, majd padlófék üzemmódban közlekedik...
10/12 anonim válasza:
Aki lepontozta a #8-as válaszom, kérem, indokolja meg miért tette. Lusta volt utánanézni ennek? Akkor tessék, 4 percet csak ki bír mindenki: https://www.youtube.com/watch?v=qAbHbGgFWJs Egyértelmű válasz a kérdésre ez a videó, jól el van benne magyarázva hogy hogyan tud billenni az autó, és az is hogy hogyan lehet megcsinálni úgy, hogy egyáltalán ne billenjen. Amire nem tért ki, de egyértelmű, hogy a 100%-on túl is lehet menni, ekkor fékezésre hátrafele fog billenni az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!