Miért nem találtak fel még rozsdára immunis konstrukciót?
Feltaláltak. Létezik rozsdamentes acél, alumínium, stb. Ezekből tudnak autókat is építeni (delorean, audi a8 stb.)
A gond az, hogy sokkal drágább lesz az autó és senki nem fogja megvenni. Az első tulaj nem fog azért sokkal drágább autót venni, hogy 20 év múlva a 10. tulajnak jó legyen.
"Ausztriában állítólag az extrém sózás miatt már 10 évesen erősen rozsdásak,ezért válhatnak meg tőle,onnantól csak pénznyelő"
És véletlenül sem azért, mert az átlag fizetésük 3-4-szerese a miénknek, miközben az autó ugyanannyiba kerül.
Feltalálták. Vannak alumínium- és CFRP-vázas autók, ezeknél a rozsda nem jelent nagy problémát, mert a teherviselő elemek nem hajlamosak rá.
Egyébként meg ha van is rozsda egy 15-20 éves autón, az nem biztos, hogy egetverő probléma. Egyrészt 20 évesen az autó már teljesítette a tervezett élettartamát. Másrészt a gyári felületkezelések a 2000-es évek eleje óta rengeteget javultak. Már nem arról van szó, mint az Opeleknél a gyalázatos '90-es években, hogy a tankajtó kivágása 5-6 év alatt összenyílik a sárvédőívvel. Egy megfelelően ápolt, sérülésmentes vagy gyári technológiával javított karosszérián még 20 éves kora körül sincs jelentős rozsda. Ha az ajtó sarka barnul, az még nem jelentős, mert felületi beavatkozással javítható és nem teherviselő elemet érint.
Viszont a kiflibe törött, garázssoron kettőből összehegesztett, ki tudja, mivel alapozott bódékon megjelenik a rozsda már hamarabb is. Csakúgy, mint az "ez melósótó, én erre nem kőtök, csak menjen" jelszó alatt soha nem takarított kombikon, amiknél a padlót alul-felül ismeretlen összetételű, kellemesen nedvszívó réteg borítja, a beázásokat pedig sziloplaszttal sikerül orvosolni (jó is az, mert enyhén savas, a víz által megkezdett lemezen folytatja a munkát). Illetve az "úgy, Miskám, ahogy a Wartburgot nyócvanhatba" jeligével alvázvédővel alulról telibefosott karosszériákon is érdekességek szoktak kialakulni, mert az már ritkán jut eszébe a kezelést végző Miska báttyának, hogy vajon van-e vízelvezető nyílás a nagyobb üregeken. Általában van és általában sikerül eltömíteni, így a felülről bejutó lé hetekig lötyög a küszöbben, az utánpótlás meg jön folyamatosan, így mindig vizes dunsztban áll a tartóelem.
Viszont ezek nem a gyártó hibái, nem is a tervezett elavulásból adódó gonoszságok.
"...miközben az autó ugyanannyiba kerül."
Sőt, olcsóbb, mert kevesebb az ÁFA. :'D
Ez nem konstrukció kérdése, hanem az alapanyagé. És nem kell feltalálni. Lehet aranyból is karosszéria elemeket hengerelni. Vagy akár titánból, esetleg alumíniumból. Utóbbi kettő még könnyű is lenne. Az garantáltan nem fog rozsdásodni. De ki fizetné meg?!
Arra a 15-20-25 évre ami egy autó hivatalos élettartama, bőven megteszi a relatív olcsó fényezett acéllemez is.
Természezesen van olyan gyár,(nem is egy) mely olyan autót gyárt, amire a gazdája 30-40 év után is büszke, mert nem látni rozsdát sehol a járgányon. Ráadásul nem kell agyongányolni mindenféle alvázvédő trutymóval. Mondanom sem kell, hogy a dukkó sem fakul.
Sajnos ezeket te nem tudod megfizetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!