Melyik volt a legélvezetesebb motorkerékpár, amit valaha próbáltál? Esetleg meg tudod fogalmazni, hogy miért, mitől?
Esetleg még leírnátok, hogy összesen hányat próbáltatok? Csak higy nagyjából tudjam, mi a tapasztalat. Ha valaki 1 motort próbált, nyilván az lesz a kedvence, mert nincs viszonyítási alap :)
Köszi amúgy!
Szia!
Ha nem untatlak, elmesélném az én történetemet, ami a motorozás felé terelt engem.
Ezer évvel ezelőtt történt, még fiatal, 12-13 éves gyerek voltam.
Mindig ís ilyen szerelgetős, bütykölgetős ember voltam, ahogy mondani szoktam, nincs olyan műszaki dolog, amit elrontani ne tudnék:)
Egyik osztálytársam már akkor nagy motoros volt, összejöttünk náluk sokszor mindenféle ocskánál ócskább motorokat szerelni, persze a mi tudásunknak megfelelően :) (Tehát csoda, hogy működtek:)
Aztán történt egyszer, hogy átsétáltam hozzájuk, ketten voltunk, pakolgattuk a garázsukban a sok ócskavasat.
Egyszer csak előbukkant egy pedál a szemétkupac alól.
Hát ez meg mi? -Kérdeztem tőle.
Ez? A világ legjobb motorja!
Jaa, gondolom:)
Nem hiszed el? -Kérdezte.
Na gyere, akkor megmutatom.
Nagyjából elpakoltunk a motorról, kiderült hogy egy öreg, ferde tankos Komár moped van a sok szemét, és újnyi vastag por alatt.
Akkor most figyelj - mondta.
Semmihez nem nyúlt hozzá, csak elfordította a motor sluszkulcsát, majd kézzel lökött egyet a szemétből kilátszó pedálon.
És a motor abban a pillanatban beindult:) Még a szám is tátva maradt:)
Nekem akkor még semmilyen mopedem, motorom nem volt még. Persze lóhajtó engedélyem se, de annyira megtetszett ez libafos zöld színű szörnyűség, hogy elkunyeráltam tőle, és azon a nyáron azzal jártam.
Az esetek 99%-ban a járdán motoroztam vele, teljesen szabálytalanul, mert ezzel az országútra kimenni életveszélyes volt:)
Egy jól bezsírozott jeges lejtőn, viharos hátszélben talán elérte volna a 30 Km/órás sebességet is, de kár lett volna kínozni szegényt.
Én azt csináltam, indulás után szinte azonnal felváltottam kettesbe, és utánna már a gázhoz nem is nyúltam. Ő meg szépen, komótosan, percenként egyet robbanva, 5 Km/órával száguldott velem:)))
Azóta már volt sok motorom, de azt hiszem ez volt az első, életemet meghatározó motoros élmény.
Négy motorom volt.
Mz 125 Ts - tizenévesen arra jó volt, amire akkor kellett.
Cagiva Elephant 125 - ez már komolyabb volt és terepen, egyszerűbb krosszpályán is nagy élmény volt.
KTM 450 EXC - ez volt a legnagyobb élmény. Nagyon jó súly/lóerő arány, könnyen kezelhető, megbízható. Bárhol elment. Supermotová átépítve nem sok ellenfele volt. Egy ideig gondolkodtam Husabergen, de az már üzemórás, nem éri meg.
Ducati Monster 620 - gyönyörű motor, talán az egyik legszebb. Szép hangja is van, főleg tuning dobbal. Hátizsákos túrára, szerpentinre és utcára is jó, de kezelhetőségben persze elmaradt a KTM-hez képest, bár eleve más kategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!