Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Buszosok! Hogy működik az...

Buszosok! Hogy működik az Ikarus Eag váltója? Csak az irjon aki Eag-ot vezet!

Figyelt kérdés
Már kerestem,de nem irja le sehol h hogy kell vele váltani.Ti tudtok segíteni? előre is köszi
2010. aug. 10. 21:02
 1/8 anonim válasza:

:)


Felettébb érdekes felvetés, honnan jön?

Én nem vagyok sofőr, de vettél egyet vagy holnaptól a BKV-nál dolgozol tán? :D

2010. aug. 10. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Szerintem ne akarj autóbuszt lopni, mert nem szép dolog :)
2010. aug. 10. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Mennyi hasznos válasz.

Egyébként én is kíváncsi lennék rá, mert én se nagyon értem :D

2010. aug. 10. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Második vagyok. Azért, hogy legyen egy viszonylag hasznos válasz is, ezért inkább érdeklődj az alábbi fórumban, ott nagyobb eséllyel kaphatsz választ a kérdésedre:


[link]


Azért EAG Ikarusból többféle típus is van, többféle motorral. Gondolom így típusonként változó a váltó is.

2010. aug. 10. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim válasza:
Én már vezettem Ikarus EAG94-et. Automata váltóval van felszerelve. Amelyik nem, az pedig úgy működik mint a NABI buszok sebességváltója. Elektronikus és van benne sebesség előtároló funkció. Amivel én jártam, az városi kivitelű automata váltós busz volt.
2010. aug. 10. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
egy rész azért kérdezem,mert szeretem az Eag-ot.más részt nem vagyok hülye és nem lopok buszokat.nem akarok sitten ülni.harmadszor nem fogok a BKV-nál dolgozni,mert szar.Ha dolgoznék is nem vállalatnál hanem magánként.am köszi a válaszokat.jobban járnék ha egy sofőrt kérdezek meg inkább.
2010. aug. 11. 10:37
 7/8 DavidCroft válasza:
100%
Gondolom nem a manuális váltóra vagy kíváncsi hanem pl a Scaniakban lévő félautomatákra. Ezek vannak a 395 E95 398 és E98-as Scania motoros EAG-okban is. Ezeket mi szakmai körökben csak joystic-os váltóként emlegetjük. Ezeket egy 15cm-es ún. joysticos váltókaron keresztül kezeljük a hozzá tartozó 7+1 sebességes felezős ZF váltót elektrohidraulikus módon. Szerintem láttad te is hogy az ülésbe integrált váltóbox alól csupán egy köteg vezeték húzódik. Ha érdekel hogy működik az elektohidraulika azt googben megnézheted. Az indulásnál szokásos módon kezeljük a kuplungot. Sőt további sebességekben is lehet DE! előválaszthatod a következő sebességet a kuplung nélkül, és csak akkor vált a váltó ha rákuplungolsz. Ez sokkal jobb gyorsulást tesz lehetővé. ( Sok személyautót 80ig simán legyorsultam vele :) ) Ehhez tartozik ún. rövid ill. hosszú sebességi fokozat. Ha kicsit tolod sebességbe akkor rövidben vagy ha teljesen akkor hosszúban. Ezt előválasztással kombinálva fantasztikus a gyorsulás. Így 7 rövid és 7 hosszú sebességi fokozatod van ami összesen 14 plusz a hátramenet. Ez a Scaniák érdekessége. A megállásban segít 1 retarder is. A 396-osokban pedig retarder helyett Jacobs fék van de ez más történet. Remélem tudtam segíteni.
2012. febr. 27. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Egy hasznos válasz. Köszönöm.
2012. febr. 28. 09:14

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!