B jogsival vezethető motorok közül melyiket vegyem, pesti szaladgálósnak nyárra? Vagy vegyek nagymotorr?
Nem szeretnék túl drágát, ha netán ellopják egyik este. Illetve olyat keresnék, amivel haza tudok néha menni Érdre. Ha az autópályát ki is kerülöm, gyorsforgalmin, 70-90 es tempóval kéne haladni.
Illetve az is jó lenne, hogyha az 50-et is hamarabb érné el.
Első sorban 50-esen gondolkozom, amiken még nincs rendszám, kevesebb jóval a fenntartása.
Viszont nem büntetnek meg, ha látnak 90-nel menni egy 50-es motorral? (Nincs még motoros jogsim, de rémlik valami, hogy X le-ig lehet B jogsival menni, illetve fura látni olyan hirdetéseket, hogy 125 motorok 50-es papírral.)
Szóval mit ajánlanátok?
Diák vagyok, van autóm, de jó időben nagyon hasznos lenne egy motor, ruhával együtt max 500-700 ezret szánnék rá, de minél kevesebb, annál jobb.
Tudod... a 70-es utazó tempót egy Aprilia RS50 tudja tartani hosszútávon. De annak megvan a maga szervízigénye. Egy Derbi Senda, CPI stb is tudja tartani, csak kérdés, hogy mennyire egészséges nekik. Azok a motorok arra vannak, hogy a 14 éves gyerekek csapathassanak hétvégente a határban, ja meg eljárjanak vele iskolába.
Az aprilia rs meg nyilván egy másik közönséget céloz.
Na most jelenleg az van, hogy ha egy kismotor többel tud menni mint 45 akkor az nem kismotor (nem fér bele az AM-be ahhoz már A1 kell). És hengerürtartalmának legfeljebb 50 köbcentisnek kell lennie. Na most nyilván ezeket egy mai simson is simán túllépi. Ezért ha városban 50-nel mész és országúton esetleg 60-nal akkor a rendőr félrenéz.
Ezután ha elkap akkor eljárás fog ellened indulni, mert a motornak nincsenek papírjai és neked nincs rá jogsid.
Na most a 125/50 az az amikor külföldről behoznak egy ottani 125-ös kevésbé ismeretlen tipust, eldobják a papírjait, kötnek rá egy ötvenes biztosítást és járnak vele AM jogsival. Ha ilyet csinálsz akkor:
-Közokirat hamisítás
-Biztosítási csalás
-Egyedi azonosítóval való visszaélés
Ezekért így halmozottan már letöltendőt kapsz.
-Ha kiderü, hogy lopott a motor akkor orgazdaság miatt is kaphatsz.
-Ja és elveszik a jogsid egy évre és még meg is vágnak 100.000+-ra.
Volt osztálytársam egy éve jár 125-ös Daelim VS-el és mindig elhitték, hogy 50-es (nem tudom, hogy vakok-e a rendőrök vagy mi).
Ha 0 motoros tapasztalatod van akkor az nagyon nagy szívás. Azt mondanám, hogy felejtsd el az egészet és azt az 500.000-et tankold bele a kocsiba.
Ha hajthatatlan vagy akkor a B125-öt felejtsd el, nem fog menni 1 óra gyakorlás után a rutinpálya. B1-el kell kezdened. Hogy ha tényleg rendes motoros felszerelést veszel akkor nem marad pénzed motorra. A végére már az MZ-ket kell fontolóra venned. Szóval hagyd ezt ki az életedből szerintem.
B-s jogsival csak segédmotorkerékpárt (robogó)vezethetsz szabályosan. Smkp-ral a megengedett max sebesség lakott területen és kívül is egységesen 40 km/h (ezt kellett tanuljad a B-s jogsi megszerzésekor). Szerencsére egyre jobban ellenőrzik a robogókat, úgyhogy viszonylag hamar le lehet bukni. Ha rendszám nélkül mész 70-90 km/h-s tempót, még a rutintalan hülye rendőr is ki fog inteni a forgalomból.
A B125 jogsinak nincs értelme, kis ráfizetéssel az A2-t érdemes inkább megcsinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!