Mit tegyek, ha a Lidl-s 5ezer ftos akkumulátortöltő, a teljes feltöltöttség közelében visszaugrik 12,8Vra(autó akksi), pedig előtte szépen haladt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Vidd vissza. Valami gagyi lehet.
Nehogy éjszakára tedd be feltölteni.
Az ismerősöm egy ikeában vett fúró akkumulátorát
éjszaka töltötte fel, és leégett a szobája. Csoda, hogy ő megmenekült.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az jobb (nem gagyi) autós (ciklikus) töltők (amik nem AGM akkukhoz valók) 14.4V körüli feszültségig töltenek, utána átkapcsolnak fenntartó-/csepptöltésre (ki hogy hívja), ami után ha csak óránként néztél rá, akkor elfogadható ez az érték az akku szempontjából, főleg ha több alkatrész is fogyasztott közben. Ugyanis beszerelt akku esetén töltés után 1 órával 12.7V -ig még azt szokták mondani, "rendben van".
Az már más kérdés, hogy a feszültség mennyi ideig marad optimális szinten a beszerelt akkuban. Ez több tényezőtöl függ:
A) az autó alkatrészeinek fogyasztása
B) az akku állapota.
(Ebből az "A" tényező autó-villamossági gond; a "B" tényező egy szimpla akku cserével orvosolható.)
Tehát a töltő megfelelően tette a dolgát, azzal nincs gond.
Gond azzal lehet, ha az akku fesz gyorsan esik töltés és indítózás nélkül ("A" és "B" tényező okán).
De a kérdés nem erre vonatkozott...
Az akkumulátor az autóban volt, de semmi sem volt rákötve(a sarukat leszedtem). Aztán ha újraindítottam a töltőt nem kellett volna visszavinnie a megfelelő értékre az akksit?
Elnézést csak eleg fogalmatlan vagyok a témában. Igazából az lenne a kérdésem, hogy mi az ideális állapot és akkor a korábbiak ismeretében azt, hogy tudom elérni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!