Egy használt autó hiteles, teljes körű átvizsgálása során, ha mindent rendben találnak, akkor "megvehető" az adott autó?
Tehát ha én használt autót szeretnék venni, és elviszem vásárlás előtt teljes kivizsgálásra egy műhelybe, és mindent rendben találnak, akkor 99%-ban ki vannak zárva további rejtett hibák?
Vagy még ilyenkor is vannak olyan dolgok, amik fennállása esetén el kell gondolkodni a vásárláson?
Az én autómat a wallis nézte át, teljesen hibamentesnek írták papíron, majd meg is vettem.
Rá 3 hétre 595 ezer ft-ot fizettem egy szervízben, ahol rendbe tették az autót, hogy megelőzzük a bajt, mert romon volt konkrétan mindene.
Gyári állapotúnak hirdették, és valóban az is volt. Konkrétan a 220 ezer km-es autóban gyári volt még majdnem minden.
Cserélhettem komplett futóművet, fékeket, hardyt, főtengely szíjtárcsát és feszítőket, szíjakat.
Lenyeltem, azt gondoltam ezután biztosan kiszolgál majd az autó, ennek ellenére 2 éven belül még ennyit költöttem rá.
Szívósor, porlasztók, kardán, tartóbakok, stb.
Teljes biztonság nincs, de ezzel lehet hatékonyan minimalizálni az esélyt, hogy mellényúlsz.
Mint 2-es válaszoló példája mutatja, ez se 100%, de ennél sokkal többet nem tudsz tenni.
Olyan nem létezik, hogy mindent átvizsgálnak, és erről "hiteles" számlát kapsz.
Egy autóban több ezer alkatrész van általában, ebből majd ezer kell a napi működéshez
Ha biztosan megállapítják, hogy minden hibátlan, akkor megveszed? Aztán egy hét úlva bevontatják a szervizbe, mert nem működik.
A szembeszomszédnő úgy gyújtotta fel a frissen vásárolt használt nyugati kocsiját, hogy hazafelé a fővároson át behúzott kézifékkel ment
egészen hazáig . a lakásához érve már szaladni kellett a slagért..a nő állitotta, hogy hibátlan kocsit vett, mégis rossz valami, tehát becsapták. A férje ismerte a nejét, ezért nem engedte reklamálni.
"teljes kivizsgálásra egy műhelybe, és mindent rendben találnak"
Ahogy #4-es írja, nem tudnak átnézni mindent.
És 99% még egy új autóra sem mondható, hogy "ki vannak zárva további rejtett hibák". (képesek felgyulladni a fékek :D )
Azt viszont jobb előre tisztázni, hogy mit is fognak átvizsgálni a kért összegért.
Ismerősen gyanúsan olcsón egy 10-est fizetett ilyenért, aztán persze nem találtak rajta hibát, mert kábé nem is kerestek.
Igazából mit sem ér az átnézés ha nem ismerik a tipusspecifikus problémákat. Mondjuk egy PSA konszern szakértő jobban át tud nézni egy Peugeot 508-at, mint egy olyan aki tök más márkeszervizben dolgozik.
Én azt tanácsolom, hogy facebook csoportban vagy neten az autó fórumján érdeklődj, hogy mik a tapasztalatok, típushibák.
Én is vettem 1.2 CRTDI-s autót. Igazából semmi jelentősebb hibát nem írtak róla. 5 éve van nálam azalatt költöttem rá kb 250 ezret a javításra. Egy ismerős szerelő 10-esért átnézte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!