Mi az a kardántengely és mi a feladata egy autóban illetve hol található?
#8 vagyok.
Úgy érzem, ha neked lehet értelmetlen kérdést föltenni este fél 10 után 2 perccel, akkor nekem azt lehet űberelni éjfél után 7 perccel.
értelmetlen kérdés? hogy-hogy? vagy szerinted mindenki úgy születik hogy tudja mi az a kardántengely?
ne próbáld legitimizálni a hülyeségedet ismerd be h beteg vagy
Ha egy picit értelmesebben olvasnál, akkor rájönnél, hogy miért írtam "éretlmetlen" kérédsről.
Először megkérdezted 21:01-kor. Semmi gond, hiszen ezét van ez az oldal.
A kérdésedre kaptál röpke fél óra alatt 4 azaz négy darab világosan megfogalmazott és könnyen érthető választ egymás után.
Anegyedik pl. teljesen egyértelműen leírja, hogy a motor utáni váltó kimenetét köti össze a hátsóhíddal..."
Ezek ellenére te leírod, hogy "van a motor-> én úgy gondolom jön a kardántengely -> sebváltó....."
Miután már elmagyarázták, leírták, te mégis másról beszélsz, és ujra kérdezed.
Szóval erreírtam, hogy ÉRTELMETLEN.
Látom már a 10 alatti surszámok sem mennek.
-a te kérdésed
-1,2,3,4, értelmes magyarázatot küld
-5 (te) leírod a rossz sorrendet
- a többi csak ezután .....
Na ki a troll?
Nem tartottam egyáltalán fontosnak, mert részemről nem volt az.
(a troll kifejezést is te használtad elsőként a #15 válaszodban)
Csak gondoltam átvesszük mégegyszer egytől ötig, hogyan is volt.
Úgy túnik, megérte. ;)
Tehát a válasz:
a kardán a hajtás/erőátvitel része,(általában acél csőből/rúdból készül) az autó fenéklemeze alatt található, és a váltót köti össze a hátsóhíddal.
"van a motor -> én úgy gondolom jön a kardántengely -> sebességváltó -> differenciál mű -> kerekek"
Véletlenül beletrafáltál, mert ilyen autók is voltak: Volvo 340, Alfa 75.
A váltó a hátsó hídra volt szerelve a jobb súlyelosztás végett, és a kardán hajtotta a váltót.
Volvo
Alfa
Ezt nem egészen értem, hogy a féltárcsák is a féltengely belső oldalán vannak. Egy csuklótörés esetén nincs fék? Ügyes...
Ez így igaz, csak már annyira belebonyolódtunk a magyarázatba, hogy nem akartam a kérdezőt összezavarni. ;)
A hátra szerelt sebváltó egyik szép példája volt -többek között- a Lancia Aurelia is.
A szakmában ez az építési mód, "Alfa-transaxle" néven ismert, ennek kapcsán sokan leginkább az Alfa tipusokhoz kötik. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy már a 30-as években ugyan ilyen megoldást alkalmaztak a Skoda Popularon majd újabb 30 évvel később a Ferrari 330-on is.
(#18 voltam)
Jah a féltengely belső oldaán levő féktárcsa is közismert, a Citroen alkalmazta már a 70-es években. Védelmükre annyit, hogy sem az Alfák sem a Citroenek nem a féltengelycsukó törésekről voltak híresek.
Ha mégis eltörik, akkor is a négy kerékfékezéséből "csak" egy marad ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!