E38 7-es bmw még mai is egy jó utazóautónak számít?
Ezekben versenyképes, másban nem.
Még nem döntötted el, hogy megvedd-e a V12-t?
Igazából még mindig egy felső-középkategóriás új autó szintjét hozza. Az E38as már hozza azt a szinten, hogy az új autók mellé nyugodtan odaállíthatod mai napig. Csak önvezetni nem tud. Ja azt az új autók sem, csak azt hazudják rájuk.
Amiért nem jár hosszú utakra senki ilyen autókkal: nagyon nehéz karbantartani egy ilyen autót, ha sok km-t mész vele. Egyszerűen sajnálsz menni vele, hogy mi megy majd megint tönkre rajta. Sajnos ebben a korban nem a megbízhatóságáról híres már az E38.
Szerintem még jó kocsi ha egyben van, sokat látok az utakon, mostanában ért el abba a korba, hogy egy elérhető, kényelmes használt kocsi legyen. Ha a kínálat közepéről választasz motort, az már elég erős hozzá, tehát nem egy 1.6-ra gondolok például, hanem 1.8, 2.0 ami már dinamikusan mozgatja.
De azért ne feledd, ez a legkisebb BMW, a felszereltség és a komfort nem lesz az mint egy 5-ösben vagy 7-esben.
6-os: E38-as, 7-es BMW (a Bangle előtti 7-es) a kérdés, lehet kevered a 3-as sorozattal, mert 7-es BMW-ben a 2.5-ös tds motor volt a legkisebb, volt 730-as, majd 728, 730d, 735, 740, 740d, 750.
Ahogy írták, ha jól karban volt tartva, akkor a mai napig egy kényelmes autó. Viszont ehhez mélyen a zsebbe kell nyúlni, hogy olyan élményt nyújtson az autó. Az 500e Ft-s hulladékok felejtősek, de még az 1M Ft körüliekkel is sokat kell(ene) foglalkozni.
10-15 évvel ezelőtti felső közép mérete, utastér minőség, ergonómia még régebbi, 15-17 évvel ezelőtti, fenntartás viszont húzós, pláne hogy ebből pláne nem szabad (érdemes) dízelt venni. Mai autók mellé ugyan odaállíthatod de az talán egy nagyobb suzy vagy golf lenne max, ergonómiában kb ott van, csak szögletesebb (k>vül-belül) . Egyedül a kinézete ami kicsit unique, de az is csak ha úgy nézed mint retro,és igazából az se, mert csak egy a régi "kocka után téglalap" autók közül a mai világban. Sokat még csak nem is látni, én két év alatt 1-et láttam, pont azért emlékszem így, mert még mondtam is h jé, egy e38. És ráadásul hátulról messziről elsőnek e39-nek tűnt.
Úgyhogy a kérdésre végülis igen, ma is jó utazóautó, csak ugyanezt kevesebb pénzráfordítással és kevesebb karbantartással is megkapod. Ma ez leginkább hobbiautó.
"Igazából még mindig egy felső-középkategóriás új autó szintjét hozza."
Na ezzel abszolút nem értek egyet... Ne mondd már nekem, hogy olyan szinten van, mint a mai hetes BMW... :D. Dehogy hozza azt a szintet. Ez luxuskocsi. VOLT. Akkor. Igen. Abban az időben. Mai szemmel nézve azért eléggé eljárt felette az idő...
Mai kocsikkal kár is összehasonlítani, mert 15-20 év van közöttük. Luxus ide-oda, előbb választanék egy új Skoda Octavia-t mint ezt. 15 éves autót ne hívjunk már luxusnak. Mert van benne egy telefon ami már használhatatlan, multi kormány, meg tempomat. Meg memóriás bőrülés. Xenon. 600 gomb a beltérben. Ezek marha nagy dolgok voltak 2000-ben igen, igazi innováció. MIndenki eldobta az agyát, hogy jééézusom micsoda luxus.
Ma már senki nem szarja magát össze ezektől. Bármelyik középkategóriás kocsiba kipipálható extra. Sőt... Még lejjebb is...
Úgyhogy végérvényesen: Nem. Nem állja meg a helyét a mai felső-közép kategóriában. De még a középben se nagyon.
Ami akkor nagy szám volt, az mára vagy kiment a divatból, vagy egy 7 milliós kocsiban is pipálható extra.
Ezzel nincs baj. Idő. Az lenne a furcsa, ha 15-20 év alatt semmit nem fejlődött volna az autóipar. Csak ezért hót felesleges mai kocsikhoz hasonlítani. Ami akkor űberluxus volt a legdrágább kocsikban, az ma akár alapfelszereltség egy 5 milliós kocsiban is...
És ha a menetteljesítménnyel példálóznál... Az akkori 730d kb olyan menetdinamikával rendelkezik, mint ma egy tök alap Ford Mondeo, vagy bármi.
Teljesen értelmetlen mai szemmel vizsgálni ezeket az autókat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!