Motorkerékpár (krossz) villamossága milyen formában van megoldva?
például egy Krosszmotor:
4 kábel van ami kijön a generátorházból. sárga-fehér meg egy feketepiros-piros
Ha jól tudom a lendkeréken a belső peremében van/vannak mágnesek amik vele együtt forognak. Ami az alatta lévő álló tekercsekben indukál áramot. Az álló tekercsek (számszerint 7) ha jól gondolom az egyik a gyújtásnak ad villanyt ami a CDI modulon keresztül megy a gyújtótrafóra majd a gyertyára. A fentmaradó tekercsek meg talán sorba vannak kötve (mert összesipolt ebből gonolom) azok meg a töltőtekercsek. Melynek 2 kivezetése van egyik oldal másikoldal? Abból az egyik megy a feszültség szabályzó és egyenirányitó modulra a másik meg a világitást, dudát, indexet , leállitót viszi.
Ami a kérdésem lenne igazából:
Jól gondolom, hogy a töltő/világitás tekercsek ilyen kiosztásban és kötésben vannak? Azaz a 2 kijővő kábel azért sipol össze mert sorban vannak a tekercsek, vagy pedig azért mert 3-3 tekercs van sorba és a közös pontjuk a test, nem pedig a tekercs maga? Ha igen a testpontot hol keressem a tekercsek körül?
Továbbá azt nem értem, hogy a generátorból kijövő villany az nem egy szabályos szinuszos +12 és -12 váltakozó feszültség hanem annál sokkal nagyobb is lehet fordulatfüggően (?). Akkor, hogy tud direktbe menni róla mondjuk egy lámpa? Nem úgy kéne müködnie mint egy bicikli dinamonak, hogy ha nagyon forog akkor baromira világit ha épp, hogy ketyeg akkor meg alig?
A hiba az, hogy motor jár, de se világitás se töltés.
Ezek talán segíthetnek, ne feltétlen a színeket nézd, hanem hogy honnan jön. Egy típust igazán irhattál volna, az sem gond ha kínai, ahhoz is van kapcsolási rajz a neten, csak meg kell találni a megfelelőt. A sárga meg a fehér, a világítás. Az megy a feszültségszabályzóra, ami lehetővé tesz azt hogy ne ingadozzon a feszültség (egyenletesen világít a lámpa). A test (negatív) általában a zöld, de ez nem minden esetben jön külön vezetéken, hanem ahogy felcsavaroztad az alaplapot (tekercsek), úgy testet adtál az egész motorblokknak, szóval az egész motor lett a negatív. Még két kábelnek kell lennie, ezek mennek a gyújtáselektronikára. Egy a jeladótól, egy pedig a tekercsektől. Ha ezeket a megfelő helyre kötöd, akkor már csak egy kábel megy az elektornikától a trafóig, meg adsz neki testet. Alapból mind kb ennyi csak más a gyújtáselektronika, meg az alaplap. Ezért lenne jó tudni a típust.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!