Automata váltós kocsiknál miért szükséges csak indokolt esetben használni az N-et? Mikor kell egyáltalán?
Cikkben a 2. pont.
Ez így engem baromira összezavart, mert eddig is tudtam, hogy P-ben kell hagyni ha parkolunk és otthagyjuk a kocsit, D-be, ha sebességbe akarjuk (gondolom ilyenkor a fékpedál felengedése=kuplungcsusztatás és gáz a gyorsításhoz) illetve R logikusan hátramenet. Viszont a cikk szerint N-be pirosnál se kell berakni (mert nem használ a kocsinak), hanem ha jól értem D-ben kell hagyni és nyomni a féket, hogy ne menjen előre amíg zöldre nem vált? Ennek mi értelme van? Ha nem akarom a pirosnál nyomni a féket, akkor mit kell hogy kiválasszak? Meg akkor így mi értelme egyáltalán az N fokozatnak, ha megálláskor se célszerű használni, mert "a kapcsolómű gyorsabban elhasználódik, élettartama csökken." (idézve a cikk által). Jó lenne helyretennem a dolgokat mert baromira nem értem. Én manuális kocsiban mindig üresbe (N) szoktam tenni, ha látom, hogy 100 méterre piros van, de visszaváltva már nem érnék el odáig gázadás nélkül, illetve pirosnál logikusan üresbe teszem.
Hát... nekem automatám van, tényleg nem sokat használom, főleg hogy a modern autóknál nem csak hogy nem jelent problémát letaposott féknél, de ilyenkor egy helyben állásnál eleve a motor D-ben sem jár.
Vontatásnál kell N-be kitenni, de egyébként nagyon ritkán használom.
Rögtön kaptál egy veszélyes választ, automata váltós autót ugyanis tilos vontatni, illetve csak emelve szabad, hogy a hajtott kerekek ne forogjanak.
Vontatva a kenés nélkül maradó váltó tönkre mehet.
Az N funkciója egyébként annyi, hogy műszaki hiba esetén néhány métert tudják mozgatni az autót, pl trélerre felhúzni, vagy félre tolni az útból - ami D-ben P-ben nem kivitelezhető.
Forgalmi okokból állva valóban érdemes D-ben hagyni, és nyomni a féket, ha mégis ki akarod venni sebességből (sokáig kell állni), nyugodtan tedd P-be, az N fokozatot felejtsd el az esetek többségében
3. úgy kell elképzelni (első voltam), hogy motorfékkel begurulok a lámpa elé, elkezdem szép fokozatosan, egyre jobban nyomni a féket, majd amikor már nem mozog a kocsi, leállítja a motort
pirosnál várok jól benyomott fékkel
ha zöldül, elkezdem elengedni a féket, a motor indul, mire felengedem a féket annyira hogy elkezdjen mozogni a kocsi, már pörög annyira a motor hogy meginduljon a gép (nagyon gyorsan indul a motor egyébként, kb. fél másodperc után teljesen menetkész)
ha valami oknál fogva nem állna le a motor (ennek sok oka lehet), akkor az én automata váltóm, ami duplakuplungos, azt csinálja, hogy teljesen benyomott féknél nem próbál kúszni, hanem érezhetően teljesen elengedi a kuplungot (mintha manuális váltós gépnél be lenne nyomva a pedál)
#5: Van olyan automata, amit lehet nyugodtan vontatni. Ne a 30 évesekből indulj ki. Akinek automatája van, szépen nyissa ki a kézikönyvet és nézze meg mi áll benne! Például az én 10 éves Volvomat lehet N-ben 80 kilométeren át vontatni.
Forgalomban tényleg nincs sok szükség N-re. Én akkor teszem bele, ha nincs kedvem nyomni a féket piros lámpánál vagy vonatnál.
Én automataváltós kocsin tanultam és szereztem jogsit 1 hete.
És bármikor parkoltunk az oktatóval, mindig N-be tettem, azaz üresbe( Natural) és kézifék. Ez volt parkolásnál.
Piros lámpánál meg D-ben hagytam, viszont nyomni kell a féket közben hogy ne guruljon előre. Én soha nem is tettem P-be.
9
Pedig P-be kellene tenni, azért van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!