BMW E39 jó választás lenne?
Utazóautónak szeretnék egy nagyobb és erősebb autót a jelenleginél (Suzuki Splash), főként hétvégén autópályázásra.
A kényelem mellett fontos a megbízhatóság, nem akarok minden nap szervíben űlni...
Elsősorban az 525-ös BMW-re gondoltam, amire 1.5 millió keretem lenne...
Leginkabb E osztályos Mercin és 5ös BMW-n gondolkodok... Tudtok ajánlani más modellt?
Kényelem és megbízhatóság mint kulcsszavak...
Ha erre másfél milliód van, akkor ne BMW-t és Mercit nézz, hanem max egy alapfelszereltségű Passatot. Kényelmes lesz és jól fog menni.
BMW-t és Mercit akkor van értelme nézegetni, ha több pénzed van mint amiért egy új/újszerű Passat-szintű autót meg tudnál venni és egyszerűen már nem tudsz elég jót venni ez utóbbiból, ezért el kell mozdulnod a prémium márkák felé.
Ha fontos neked a megbízhatóság, akkor semmiképpen nem 20 év körüli BMW-t vagy Mercit vennék a helyedben. Mondom ezt úgy, hogy nekem is ilyen autóm van - viszont csak hobbiautónak.
Sajnos hiába wellness hétvége a pályázás egy autónak, és hiába csak hétvégén használnád, ezek öreg vasak már, nem is szög egyszerű technikák, úgyhogy bizony akkor tudom csak ajánlani, ha te magad is tudsz kezdeni valamit egyszerűbb hibákkal, és ha nem sajnálod elvinni jó szervizbe, specialistához, ha baja van. E39-ből 2 millió felett mennek az olyan darabok, amik autópályára is kellően erős motorral, illetve valóban megbízható, jó állapotban vannak. Viszont még ezekkel is lesz baj. Ilyen ez a popszakma.
Mondták itt a Passatot is - azt sem feltétlen ajánlanám, 1,5 millióért vagy régi B5 (B5.5) generációt veszel a kínálat tetejéről, ami már nem igazán komfortos mai szemmel (és szintén öreg - azért a VW sem Suzuki, azt sem a legolcsóbb szervizelni, és nem is a legigénytelenebb), vagy az újabb B6 változatból, ami nem a legmegbízhatóbb szerkezet, ráadásul sok volt taxi belőle, és nem mindegyiken látszik. Esetleg egy 1.9 PD TDI, vagy 2.0 CR TDI kifogható a B6-ból ennyiért, ezekkel a motorokkal jól lehet járni ha szerencséd van, de mégis öreg turbódízel, szóval mindig magában hordozza a bármikor befigyelő több százezres szervizköltség lehetőségét ennyi idősen. A 2.0 PD TDI motorral pedig kerüld el amilyen messzire csak lehet.
Toyota Avensisből is sajnos csak a problémás 2 és 2.2 dízeles 2. generációs van ennyiért, illetve talán belefutsz egy nagyon sokat futott 3. generációsba, egyiket sem lehet ajánlani - a 2.gen dízelei azon kevés Toyota motorok közé tartoznak, amik rossz hírben állnak (nem véletlenül), a 3. generációból pedig már tényleg megjárta a Föld-Hold távolságot, ami ennyiért van.
Én az 1.9 PD TDI vagy 2.0 CR TDI Jetta V-n elgondolkodnék, ezek kevésbé hajlamosak barátságba hozni a szervizessel, mint egy Passat B6, viszont szerintem pályán is teljesen kényelmesen használható autók - nyilván az 1.9 PD-vel nem fogsz száguldozni, a 2.0 CR már nem ijed meg 130-ról előzésnél sem.
Ha rá tudsz tenni még egy-két százast, vagy jól alkudozol, akkor egészen szép Volvo S60-at is tudsz venni ennyiért, ami azért a Jettánál komolyabb autó, és problémamentesebb (illetve újabb) az általad említett típusoknál.
Kis szerencsével Honda Accordot is kifoghatsz ennyiért, bár ott a benzinmotorok jobbak, és én a pályás használat miatt itt csak dízeleket ajánlottam.
Toyota Camry, Honda Accord, ha nincs nagy bajuk.
BMW-t, Mercedest, Audit semmiképp nem vennék ennyiért, nem lesz gazdaságos a fenntartásuk, szervizelésük hosszabb távon.
Esetleg valami koreai, Kia Magentis, Hyundai Sonata, de gondolom ezek nem jöhetnek szóba, mert nincs presztízsük.
Még amit akartam mondani:
Ha mégis E39-et szeretnél, akkor pedig 25d, 30d az igazi pályára. A nagy benzinesek (25i-től felfele) is kellő erővel rendelkeznek, illetve baromi tartós motorok, viszont simán megesznek 10 litert százon, ha tempósan (azaz megengedett sebességhatáron vagy kicsit felette) mész a pályán.
Merciből ennyiért a 320 CDI ajánlható, ami egy nagyon jó motor, ott is inkább maga az autó az, ami le tudja rólad rántani a gatyát. Ezek mind 16-18, akár 25 milliós kocsik voltak újkorukban, a fenntartási költség pedig hiába öregek, és hiába kapni most őket ennyiért, továbbra is arra vannak szabva, akik anno annyiért vették meg. Ezt érdemes észben tartani, mielőtt megveszed. :) #3 voltam
Régebbi Lexus IS.
Megbízható, hátsókerekes, kényelmes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!