Valaki leírná nekem a moped műszaki vizsgát?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Rutinvizsga elején kérdezik ezeket.
-Kerék:
-bordamélység(1,6mm a minimum)
-külső sérülés(repedés,vágás,idegen test)
-nyomkodd meg, hogy van e benne levegő
-Első villán:
-emelgesd meg a kormányt, hogy van e holtjáték
-forgasd meg, hogy idomba ütközik-e pl:az irányjelző.
-a felfüggesztésnél is fel-le kicsit emeled, hogy
holtjáték van-e.
-Irányjelző,helyzetjelző ellenőrzése.(előtte nem árt
elindítani a motort)
-Fékek ellenőrzése.
Szerintem ennyi,de én már 1éve tettem le mopedből, szóval lehet, hogy azóta mást is kell nézni.
Gondolom a rutin vizsgára gondoltál.
Naponta az első elindulás előtt ellenőrzöm a gumiabroncsok állapotát:
-Nincs-e rajta külsérelmi nyom (szakadás,repedés,benne idegen test)
-a profilmennyiség a teljes futófelületen meghaladja az 1,6 mm-t
-nem laposak-e a gumiabroncsok
Döntés:
-A gumiabroncsok állapota megfelelő/nem megfelelő
Ellenőrzöm a kormányberendezést
-megnézem nem szorul-e a kormány (a motor elejét tehermentesítem,a kormányt enyhe lökéssel jobbra és balra ütközésig kilendítem)
-megnézem nincs-e kikopva a kormánycsapágy és a teleszkóp persely (a motor elejét tehermentesítem és a kormányvillát a legalsó ponton megfogva előre és hátra megrángatom)
Döntés:- A kormányberendezés állapota megfelelő/nem megfelelő
Ellenőrzöm a fékberendezéseket:
-(a motort a motortartótol leveszem és előre emgtolva az első féket behúzom,majd ismételten megtolva a hátsó féket behúzom/lenyomom)
-A fékek a kereket rögzítették és a fékkar nem ér hozzá a kormánymarkolathoz.
Döntés: -A fékberendezések állapota megfelelő,nem megfelelő.
Ellenőrzöm a kötelezően előirt világító és fényjelző berendezéseket:
-(a motort beindítom,bekapcsolom a világítást),ellenőrzöm elől a tompított fényszórót és hátul a helyzetjelzőlámpát
-(bekapcsolom az irányjelzőt jobbra,aztán balra.
Döntés:
-Az irányjelző berendezés működése megfelelő/nem megfelelő,mert a villogások száma percenként körülbelül 60 és 120 között van/nincs (az irányjelzőt kikapcsolom)
-(az első és hátsó fékeket külön-külön behúzom),ellenőrzöm a féklámpák működését elöl és hátul.
Döntés:-A világító és fényjelző berendezések állapota megfelelő/nem megfelelő
A jármű közúti forgalomban részt vehet/ nem vehet részt.
És mndezt csak a te kedvedért gépeltem be úgy sasold :) Én ezt mondtam el vizsgán,és jó volt:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!