Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minden 20 év körüli autó egy...

Minden 20 év körüli autó egy hulladék?

Figyelt kérdés

Erős általánosításnak tűnhet a kérdésem, de nekem egyszerűen ez a tapasztalatom ezzel. Valahogy 20 év körül mintha hirtelen minden az ember nyakába szakadna egy autónál. Én kinlódok a Fiestámmal, apám kinlódik az F astrával. Munkatársam a Passátot hordja 2 havonta hibakód kiolvasára. De úgy általánosságban hallom minden ismerőstől akinek hasonló korú autója van, hogy locsolják rá a pénzt.

Nekem már nem kell szívnom többet, sikerült szerencsére egy jóval fiatalabbra váltani.

Egy 1.4es Fiestát hajtottam, megkapta mindig a rendszeres szervizt. Bármi hangot hallottam, már vittem is a szerelőhöz. Mire 20 lett, kb tényleg minden elemével gondok lettek. Motor elkezdte enni az olajat, hidegen rángatott, gyújtáskimaradások lettek a 4-es hengerben, katalizátor kuka, központi zár kuka, első fűthető szélvédő kuka. Mindezek néhány hét alatt, bármiféle előjel nélkül.

Végülis a hibák ismertetése után 150-ért adtam el valakinek.

Ti is észrevettétek hogy 2000 körüli autókat kb bele lehetne tolni a folyóba?



2020. okt. 20. 16:07
 1/9 anonim ***** válasza:
92%
Hát rossz típust választottál. E11 Corolla kimegy a világból(nekem is az van). 21 évesen rozsdamentes, nagyon megy és megbízható. Ennyit erről.
2020. okt. 20. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Inkább úgy mondanám, hogy nem a legszerencsésebb korosztály. Itt benne van a pakliban, hogy pont nálad lesz szép lassan csereérett minden.

Csak hát ez dilemma is ugye. Vagy rendberakod, és akkor évekig használnod kell még, vagy megpróbálod eladni áron alul. Akkor van baj, ha érdemben nem is tudsz fiatalabbat venni.

Én is csesztem már 2002 körüli autóval, pedig az még csak 18. Igazából nem volt olyan hatalmas hibája, de folyamatosan volt valami nyűgje, baja.


A te esetedben mondjuk a motorhibán kívül minden szinte automatikusan jár a korral. Központi zár filléres, fűthető szélvédő nélkül szerintem túléled. Katalizátor hiba általános ennyi idősen.

Mondjuk azt azért nehezen akarom elhinni hogy mindenféle előjel nélkül egyik estéről reggelre úgy ébredtél, hogy bumm motorhibás lett csak úgy.


El kell dönteni az elején még mit akar az ember. Picit drágábban nézelődni, ahol nagyobb az esély arra, hogy nem kell folyton szerelőhöz rohangálni. Vagy bevállalni az 500-1m közötti árat, viszont cserébe mindig lesz mit javítgatni.

2020. okt. 20. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Nekem a 21 éves G astrám köszöni jól van 2 éve nem kellett rákölteni semmit,de előtte is csak apróságokat 2göbfej,futóműalkatrészek... 1-2 pár mm-es rozsdapötty van az ajtók alján és ennyi,az alváz hibátlan. 1000km/3dl olajat fogyaszt de már 12 éve mióta megvan.
2020. okt. 20. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Vannak autók amik 20 év fölött is azok maradnak, bár ehhez nem csak a jo konstrukció kell de a gondos gazdi is.
2020. okt. 20. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

96-os Felicia.

Imádnivaló!

2020. okt. 20. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Nekem is E11 Corollam van, kerek 20 eves, de 10-15 evet az allapota alapjan siman letagadhatna (mondjuk nem azert mert szep, az mar a tervezoasztalon se volt).
2020. okt. 20. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
35 éves Toyota. Ha nem lenne retro origami külseje és bukólámpája, hanem a leharcoltsága alapján lehetne megítélni, akkor a többség szerintem 8-10 éves kort mondana rá.
2020. okt. 21. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
34%
6-os : szóval a 20 éves kocsid letagadhatna TIZENÖT évet ? 🤣🤣🤣 Azaz egy 5 éves autónak felel meg ? Jaj haggyjuk már
2020. okt. 21. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Nekem 20 éves, 2.0 DTI, B Vectra van, 456.000km-le, köszöni szépen jól van.

Hibalista a 20 év alatt:

- 1 adagoló (Bosch VP44 PSG5)

- 1 map szenzor

- generátor csúszógyűrű csapágy + csapágyak

- teljes garnitúra gömbfejek, összekötők, stabilizátor rudak

- 1 olajhűtő

- 6 garnitúra izzókészlet.

- féktárcsák, betétek, kézifék fékpofa.

- 8 garnitúra izzítógyertya

- 1 kipufogó (teljes rendszer)

- 1 bendix

- 4 évente résolajcső csere. A műanyag T idomok ki lettek cserélve fémre

- 6 darab hosszbordás szíj

- légkondiból elszökött a klímagáz :(

- 1 távolsági fényszóró relé

- 1 hűtőventilátor relé

Csak az adagoló miatt kellett a szerelőhöz vinni, többi itthon lett megjavítva, cserélve.


Tavaly decemberben vizsgabiztos csak a hátsó fékcsőbe tudott belekötni, mert rozsdás! Igen, rozsdás, mert vasból van nem rézből. Következő alkalommal lefestem neki.

2020. okt. 21. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!