Minden 20 év körüli autó egy hulladék?
Erős általánosításnak tűnhet a kérdésem, de nekem egyszerűen ez a tapasztalatom ezzel. Valahogy 20 év körül mintha hirtelen minden az ember nyakába szakadna egy autónál. Én kinlódok a Fiestámmal, apám kinlódik az F astrával. Munkatársam a Passátot hordja 2 havonta hibakód kiolvasára. De úgy általánosságban hallom minden ismerőstől akinek hasonló korú autója van, hogy locsolják rá a pénzt.
Nekem már nem kell szívnom többet, sikerült szerencsére egy jóval fiatalabbra váltani.
Egy 1.4es Fiestát hajtottam, megkapta mindig a rendszeres szervizt. Bármi hangot hallottam, már vittem is a szerelőhöz. Mire 20 lett, kb tényleg minden elemével gondok lettek. Motor elkezdte enni az olajat, hidegen rángatott, gyújtáskimaradások lettek a 4-es hengerben, katalizátor kuka, központi zár kuka, első fűthető szélvédő kuka. Mindezek néhány hét alatt, bármiféle előjel nélkül.
Végülis a hibák ismertetése után 150-ért adtam el valakinek.
Ti is észrevettétek hogy 2000 körüli autókat kb bele lehetne tolni a folyóba?
Inkább úgy mondanám, hogy nem a legszerencsésebb korosztály. Itt benne van a pakliban, hogy pont nálad lesz szép lassan csereérett minden.
Csak hát ez dilemma is ugye. Vagy rendberakod, és akkor évekig használnod kell még, vagy megpróbálod eladni áron alul. Akkor van baj, ha érdemben nem is tudsz fiatalabbat venni.
Én is csesztem már 2002 körüli autóval, pedig az még csak 18. Igazából nem volt olyan hatalmas hibája, de folyamatosan volt valami nyűgje, baja.
A te esetedben mondjuk a motorhibán kívül minden szinte automatikusan jár a korral. Központi zár filléres, fűthető szélvédő nélkül szerintem túléled. Katalizátor hiba általános ennyi idősen.
Mondjuk azt azért nehezen akarom elhinni hogy mindenféle előjel nélkül egyik estéről reggelre úgy ébredtél, hogy bumm motorhibás lett csak úgy.
El kell dönteni az elején még mit akar az ember. Picit drágábban nézelődni, ahol nagyobb az esély arra, hogy nem kell folyton szerelőhöz rohangálni. Vagy bevállalni az 500-1m közötti árat, viszont cserébe mindig lesz mit javítgatni.
Nekem 20 éves, 2.0 DTI, B Vectra van, 456.000km-le, köszöni szépen jól van.
Hibalista a 20 év alatt:
- 1 adagoló (Bosch VP44 PSG5)
- 1 map szenzor
- generátor csúszógyűrű csapágy + csapágyak
- teljes garnitúra gömbfejek, összekötők, stabilizátor rudak
- 1 olajhűtő
- 6 garnitúra izzókészlet.
- féktárcsák, betétek, kézifék fékpofa.
- 8 garnitúra izzítógyertya
- 1 kipufogó (teljes rendszer)
- 1 bendix
- 4 évente résolajcső csere. A műanyag T idomok ki lettek cserélve fémre
- 6 darab hosszbordás szíj
- légkondiból elszökött a klímagáz :(
- 1 távolsági fényszóró relé
- 1 hűtőventilátor relé
Csak az adagoló miatt kellett a szerelőhöz vinni, többi itthon lett megjavítva, cserélve.
Tavaly decemberben vizsgabiztos csak a hátsó fékcsőbe tudott belekötni, mert rozsdás! Igen, rozsdás, mert vasból van nem rézből. Következő alkalommal lefestem neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!