Tényleg teljesen más élmény egy sor6-os motorral felszerelt autóval közlekedni?
Bizony, össze sem lehet hasonlítani egy sor4 és egy 6 hengeres finomságát, járáskultúráját. Persze cserébe többet fogyaszt nagy átlagban, de az a hang, az megéri.
Hirtelen a legkisebb 6 hengeres motorok, amik eszembe jutottak az a 2.0 V6-os volt a Mazda Xedos 6-ban (jó régen), meg persze a nagyon szép hangú 520-as BMW-k.
Dízeleknél is persze elő lehet csalogatni a muzsikát, de számomra az igazi motor az benzinnel üzemel. ;)
Minden motortípusnak megvan az előnye és a hátránya.
Sor4: olcsó, egyszerű, kicsi, könnyű javítani, legmegbízhatóbb, elsőkerekes autókhoz a legideálisabb, legkevesebbet fogyaszt. Feltöltővel náluk a legjobb a lóerő/pénz arány. A szívókat pedig az egekbe lehet pörgetni. Cserébe nem a legjobban kiegyensúlyozott, viszonylag magas építésűek (magasan van a súlypont).
Sor6: a legsimábban járó motor, nagyon jó az egyensúlyelosztása. Nagyobb nyomaték hozható ki belőlük, mint egy azonos lökettérfogatú V6-ból. Viszont csak hátsó kerekes autóba szerelik, mert hatalmas a helyigénye. A súlya is kissé sok, és a súlypont is magasan van.
V motorok: könnyebbek, kisebbek mint egy azonos méretű soros motor. Nagyobb tud lenni a hengerűrtartalom, emiatt erősebb lehet mint egy azonos méretű Sor6. 2-4-6-8-10-12 hengert is viszonylag kis helyen el lehet helyezni. Egész jól kiegyensúlyozott motorok, de a sor6-tól elmaradnak. A motor ugyan könnyebb, de mivel két henger, két kipufogó csonk kell, így a költségek és a tömeg is megnövekedik. Sokan szerelmesek a V8 hangjába.
Boxer: laposak, emiatt alacsonyabb az autó súlypontja és ez jobb stabilitást ad az autónak. Cserébe viszonylag nagy méretűek, nehezen hozzáférhetőek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!