Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Civic teljesitmény növelés?

Civic teljesitmény növelés?

Figyelt kérdés
Most lépek be a Honda világába, pár kérdésem lenne csak a teljesitménynöveléssel kapcsolatban. Az alany egy 1.4i -75LE- motorral szerelt `99-es évjáratú Civic lesz. Azt a 75lovat szeretném egy kicsit magasabbra tornázni, csak nem tudom, hol, minek és mivel álljak neki. Nyilván nem én fogom bütygölgetni lent a panel parkolóban, csak érdekel a dolog, illetve, hogy utána tudjak guglizni az áraknak. Az értelmes válaszokat előre is köszönöm, a negativ, kötekedésből irt kommenteket leszarom :D

2020. okt. 13. 19:55
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
65%

Nem érdemes. Inkább vegyél egy VTI-t.


Chiptuning szívónak olyan mint halottnak a csók. Általában nagyobb kárt okoz, mint hasznot. És ha mégis sikerül, kapsz egy max(!!!) 10%-os növekedést, szóval lesz 82le-s a motorod. Ami persze nem lesz, mert valószínűleg nem tudja már a gyári 75-öt sem. De lehet, hogy csak 2-5% körüli teljesítménynövekedést kapsz.


Szívómotort kétféleképpen lehet tuningolni.

1. Nagyobb fokolású vezérműtengely. Meg kell nézni, hogy a gyári ECU meddig bírja lekezelni, mert ha túl nagy fokolású kerül bele, akkor már kell az ECU írás vagy lehet, hogy a csere valami írhatóra. És persze minél több a teljesítmény, annál több mindent kell cserélni (hajtókar, csavarok, dugattyú, kipufogó rendszer, injektor, benzinpumpa, stb.). Általában 30% teljesítménynövekedést a gyári rendszer elbír, azaz ez nálad valahol a 100le körül van, amit mondjuk a Renault 2000-es évek elején gyártott szívó 1.4-esei is tudtak már, szóval kb. semmire nem elég. :)

2. turbósítás (vagy kompresszor). A turbót azért lehet elfelejteni, mert a gatyád is rámegy, ha legálisan akarod, és egy puha feltöltéssel ugyanúgy 100le körül leszel, bár nagyobb nyomatékkal és persze már alul is húzna valamelyest a kocsi, a nagyobb töltőnyomáshoz pedig kb. mindent cserélni kell a motorban, az horribilis összeg. De ha van is pénzed és mondjuk eléred az 1bar nyomást, akkor lesz a kocsid 150le. A Honda VTI tud 160-at. Ezért mondtam, hogy inkább olyat vegyél.

Kompresszor pedig bizonyos szemszögből még bonyolultabb, főleg egy kis motorterű, kicsi autóba.

2020. okt. 14. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
40%

Azon gondolkodom hogy a szűkítő kiszedese mint ötlet miért 33 százalék lett ?

Senki se tanácsolta rajtam kívül csak megmagyaraztak azt hogy vegyen másik autót.

Sok leírás van róla throttle body restrictor civic 1.4 név alatt, youtube video is kb 5000 Ft .


Fene se érti hogy ezt miért veti el mindenki, amikor gyári alkatrészt gyarira cserélunk.

2020. okt. 14. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

ki kicsereled a szivooldalon a tomitest es keresel bele egy d14a4 ecut es maris 90loero ez kb egy 10esbol megvan

a kovetkezo lepes talan egy hengerfej swap lenne pl d16z6 vagy y8 ez mar dragabb de kihozhato belole 115-125le

2020. dec. 5. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!