A legtöbb 1000-2000 lóerőre tuningolt autó miért toyota vagy nissan?
https://www.youtube.com/watch?v=zyejT4VPzlE
Lehet, hogy "picit" elírtam mert nem német autó, hanem Ford és nem 2 mp, de érted a lényeget.
Tudtommal a bugatti 1002 LE, az F1-ek ez alatt vannak.
2000 LE még a 400 métere gyorsulásin sincs. Ha mégis, az csak amerikai autó.
7-es nincs helyes informaciod.
Bugatti:mar a veyronbol ia volt 1200lovas verzio,az ujabb chiron meg alapbol 1500lovas de van belole 1600lovas verzio is.
F1:a golden era-ban amikor még nem volt halálra szabalyozva minden,akkor volt olyan,ha jol emlekszem a 80-as evekben,hogy a bmw-nek volt 1,5-ős sor 4-es 1500lovas motorja.....ha jol emlekszem 5,5bar-ral töltötték azt a nyomorult motort....a versenyen visszabb vettek a toltő nyomast,olyankor "csak"1200ló körül tudott,de kvalifikácion rovid tavon 1500-ra tekerték fel.
A gyorsulasi versenyekrol meg annyit,hogy ott lassan a 2000lóerő kispályásnak számít....es nem...nem csak amerikai motorokbol tudnak ekkora teljesitmenyt hozni.
Amúgy az is kérdés, hogy mire van építve. Azt azért megjegyzem, hogy az ilyen jóval 1000Le fölé tolt darabok már nem feltétlen az a kategória ami 10 ezrenként olajat kér és ennyi. Ez a angy diferencia, hogy lehet erőset csinálni, és lehet tartósat, de a kettőt egyben, na az a kihívás.
Olyan dolog ez mint pl jelenleg asszem 2 literből 400Le amit tartósan kihoznak, de pl rallyban, f1-ben stb hasonló literteljesítményű motorokból már 30 éve is kihoztak könnyedén 600 lovat. Csak épp az bele volt kalkulálva, hogy pár futamonként stb át kell nézni a motort, vagy akár generál.
F1-ben a régi turbókorszakban szerintem talán el is érték az 1000-1200le-t.
A B csoportos rallyban a '80-as években is 600-800le-s autók voltak a vége felé. Pl. a Toyotának volt egy 2.1 literes töltőnyomástól függően 650-750le-s motorja '85-ben, és a többi autógyárnak is megvoltak a hasonló kategóriájú motorjai.
A Toyota és a Nissan motorokból, ahogy fentebb is írták, azért könnyű nagy lóerőt kihozni, mert gyakorlatilag elég egy chiptuning, és máris dupla akkora a teljesítmény, nem kell ehhez semmit sem cserélni bennük. Egyszerűen túltervezték őket (hozzáteszem szándékosan), és sokkal nagyobb teljesítményt elviselő alkatrészek vannak bennük. Azért szerintem 1000, de inkább már 800le felett nincs gyári alkatrészes Toyota vagy Nissan, sőt, nagyon semmilyen autó (kivéve persze azokat, amik már gyárilag elérik a 700-800le-t).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!