Az elektromos autók miatt tényleg el fognak tűnni a benzinkutak?
Egyszer majd igen, de az még nem most lesz.
Illetve az sem kizárt hogy maradnak, csak már nem benzint hanem töltési lehetőséget fognak árulni. Sok benzinkút, különösen autópályák mentén nem egyszerű töltőállomás, hanem egyben pihenőhely is. Erre a benzines korszak lecsengése után is szükség lesz.
Számomra egyelőre az a kérdés, hogyan lehet kiszolgálni elektromos árammal azt az autómennyiséget, amelyek ma fosszilis eredetű üzemanyaggal működnek.
Most képzeld el, ugyanennyi jármű, és mind-mind áramot igényel? Honnan veszik? Ma messze nincs elegendő erőművi kapacitás.
És ha azok is földgázzal, kőolajjal működnek, akkor mit nyer a világ az elektromos hajtással?
#2 höz hasonló a véleményem.
A benzinkutak egyben pihenők is, kisboltok, van ami autómosóval van egybekötve, meg sokaknál van autós felszerelés is amire szükség lehet.
Ha nem is kell majd benzin a járművekbe, akkor is szükség lesz az ilyen jellegű szolgáltatásaikra. Valószínű hogy az elektromos autókat nem ők fogják már kiszolgálni üzemanyaggal, de attól még hasznos dolog lesz.
De mellesleg ez még rengeteg idő. Az hogy van pár elektromos autó, attól még ott vannak a komolyabb munkagépek is, a traktor, kombájn, úthenger stb, a háztartási gépek. Még rengeteg idő mire ki lehetne pucolni mindent ami igényel üzemanyagot. Meg ahhoz hogy minden elektromos lehessen kell olyan technógia is már, hogy bárhol lehessen tölteni gyorsan és olcsón.
Egy kamionos aki egész európát járja nem fog érkezni mindíg a konnektor mellett állni. Volt ilyen gondolat, hogy pl az autópályán lesz elektromos autó sáv és ott vezeték nélkül tölthető lesz a jármű hosszabb távon. Ez is jó, de ugye ezek még több 1000milliárdos beruházások lennének, meg rengeteg áramot kellene termelni lehetőleg zölden, meg nem lenne elég termelni, tárolni is kellene, hiszen az éjszakai áramfelvételt is fedezni kellene. Ez nem fog egyik napról a másikra menni. Rengeteg pénz és technikai fejlődés kell még hozzá, hogy minden elektomosra váltson, ki lehessen vonni a forgalomból minden hagyományos üzemanyagos eszközt, valamint ugye olcsón lehessen venni elektromos eszközöket.
Ez még lehet 10 év, de lehet 50 vagy több.
"Számomra egyelőre az a kérdés, hogyan lehet kiszolgálni elektromos árammal azt az autómennyiséget, amelyek ma fosszilis eredetű üzemanyaggal működnek."
Egyrészt szinte biztosan nem lesz olyan elterjedt a jövőben az autóhasználat, mint ma. Fenntarthatatlan is, ráadásul a nagyvárosokban egyre inkább értelmetlen.
Másrészt az átállás (ha egyáltalán teljes lesz) évtizedekig fog tartani. Bőven lesz ideje az erőművi kapacitásnak ideje felzárkózni, már ha erre egyáltalán valóban szükség van.
Ráadásul az olajfinomítás hatalmas nagyipari fogyasztója az elektromos áramnak. Márpedig erre egyre kevésbé lesz szükség jelen állás szerint.
"És ha azok is földgázzal, kőolajjal működnek, akkor mit nyer a világ az elektromos hajtással?"
Nem azzal kéne működniük, hanem elsősorban még nagyon sokáig atomerőműveket kellene használni. Jelenleg ezeknek nincs alternatívája.
De egy földgáz erőműnek is sokkal jobb hatásfoka van, mint egy belsőégésű motornak, szóval igazából atom nélkül is van benne ráció. Csak a tömeges elektromos autózás egyenlőre elképesztően messze van.
Valószínűbb, hogy inkább átalakulnak.
Már ma is sok benzinkúton építettek elektromos autótöltőt.
Megfog maradni, mert az egyben egy pihenőhely, wc-vel, kávézóval és kajálda is van a legtöbb helyen.
Meg nem üzemanyagot hanem villanyt tankolnak majd.
De nagyon nem kell parázni mert még sok évtizedekig lesz belsőégésű motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!