Boxermotoroknak mitől van olyan ércesen üvöltő hangja?
A bokszereknél két hengersor van, általában külön kipufogókkal, mert így egyszerű összehozni. A két hengersor miatt egy kipufogócsőben csak a hengerek fele mondja a magáét, ami háromnál több nem szokott lenni: 6 forgattyúcsapnál hosszabb főtengelyt ma már nem használnak, ez pedig azt jelenti, hogy hathengeresnél nagyobb bokszermotor sincs már.
Egy négyütemű, két- vagy háromhengeres motor hangja eléggé esetlen: ritkán követik egymást a munkaütemek, kicsit puffogó hangjuk van. A bokszereknél két ilyen motor hangját hallod a két kipufogón át, egymáshoz képest fél fordulattal elhangolva. Ezért olyan érdekes a hangjuk: a kipufogóütemek hangja teljesebb, mint soros motoroknál, mert később követi őket ugyanazon kipufogón egy újabb pöffenés, hiszen a következő munkaütem a másik oldalon lesz.
Ezért olyan érdekes a hangjuk a sorosokhoz viszonyítva. A V-motorokkal már több a közös jellemző, hiszen azok is általában két kipufogón át mondják a magukét, de az eltérő elékelés miatt másképp szólnak, ráadásul V-motorból van 8 és 12 hengeres is, aminél a munkaütemek közötti szünetek kisebbek, nem különülnek el annyira a puffanások.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!