Mi árt többet egy öreg autónak, ami alig van használva: ha két hétig is egy helyben áll beindítás nélkül, vagy ha naponta/kétnaponta beindítom és helyben járatom pár percig és/vagy megyek vele 500/1000 métert?
Azt tudni kell, hogy már csak ahhoz is 5 perces járatás és a lefulladással való játszadozás kell, ha csak félre akartok állni vele.
Beindításkor legalább 15ször leáll, mire életre kell annyira, hogy meg lehessen vele indulni és az elején, akkor le-le áll, ha leveszem a lábam a gázról vagy ha kinyomom a kuplungot.
Én ezeket már fel sem veszem.
Az autó ritkán van használva, de szükséges, mert ilyen környéken kocsi nélkül meg van lőve az ember.
Szóval a lényeg, hogy mivel ártok többet: az egy helyben állással, vagy a napi pár perces egy helyben járatással, esetleg a járatás után egy kis körrel?
Teljesen felesleges naponta járatni, a hidegen járatás a legártalmasabb egy motornak.
AZ a jó ha beindítod és aztán üzem melegen jársz vele többet.
Ahol lakom majd minden családban van két-három autó. Az egyik biztosan ott áll úgy, hogy két három hétig rá se néznek, de ha nagyhirtelen kell, akkor működik, és használják. Az autó élettelen termék, nem tudja, hogy naponta van- e beindítva, vagy havonta. A nejem kocsiját haszználjuk, az enyém ott áll a fészerben, és egy hónapban egyszer használom. Még sohanem tiltakozott.
Szóval a felesleges járatás a leg károsabb, csak a tényleges használat az igazi, még akkor is, ha háromhetente egyszer mész tíz kilométert. Lehet, hogy télen töltőre kell tenni, de az a legkevesebb
Haverom is így szokta. Vagy egy kisteher autójuk amit munkára használnak. A 2006-os Skoda Octavia meg általában otthon áll.
3 hetente szokott menni vele egy nagyobb kört, hogy bemelegedjen a motor kb 20-25km-t.
Úgyhogy semmiképp nem érdemes naponta feleslegesen járatni.
Csak az az érdekes, hogy még ezelőtt a kocsi előtt régen volt egy akkor réginek számító kocsim.
(Érdekes módon azt is járatni kellet indulás előtt mert rángatott mint állat csakúgy mint ez. Ne mindegy.)
Na az a kocsi, amíg napi használatban volt (a járatást leszámítva) nem volt semmi gondja, amint parkolópályára került, egyből lett minden baja.
Ennél is azt veszem észre, hogy amíg rendszeresebben volt használva, addig a már megszokott nyűgjei mellett elment, de így hogy áll, mintha beindulnia is nehézkesebben menne neki.
Volt valaki, aki azt mondta, hogy egy kocsinak a halála az állás.
Én nem értek hozzá ezért kérdezek.
Az értelmetlen hidegindítás, álló helyben járatás, majd hidegen leállítás az egyik legkárosabb üzemállapot.
Nem lehet, hogy megromlott a benzin és az okozza az alapjárat problémát? Tavaly december óta van a kutakon az E10-es benzin, ami kevesebb ideig áll el a nagyobb etanoltartalom miatt. Esetleg teszteld le, hogy friss benzinnel is produkálja-e a hibákat.
ui: Ha sokat áll az autó, akkor érdemes lehet 100-as (E5) benzint tankolni, mert abban kevesebb az etanol és tovább eláll.
Nem hinném, hogy a benzin lenne a ludas.
Egy kis érdekesség:
Nagy melegben nehezebben indul be, amire a párás, fülledt idő még rátesz egy lapáttal.
A nehezen indulást úgy értem, hogy az indítómotor szinte pöccre beindítja, majd 1 másodperc és leáll, majd újra és 2-3mp, majd újra és újra amíg járva nem marad a motor kb 10 indítás után. Egy kis járatás, egy kis túráztatás, majd leállás. Aztán indítás és óvatosan meg iss indulhatunk.
Viszont az elmúlt tél tapasztalata, hogy hidegben, főleg a száraz mínuszokban pöccre beindult és le sem állt, csak járatni kellet, mert azt kell, hogy ne rángasson.
Na erre varjatok gombot, mert én nem tudok.
Majd most télen kiderül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!