A teherautókat azért kezdték tervezni lapos elejűre a régiekkel szemben, mert a vezető nem látott a jármű elé, holttér megszüntetés miatt?
A teherautóknál elsődleges dolog a hasznos teher maximális súlya és mérete. A szabályozások a járművel össztömegére és teljes hosszára vannak.
A másik dolog meg ezeknek a szabályozásoknak az eredete. A közutakon sok helyen nem képesek az ennél nagyobb járművek elmenni (túl szűk kanyarok).
A hosszú orr nem teljesen hülyeség. Aerodinamikailag jobb,az alváztól mérve alacsonyabb építési magasság érhető el vele és ez lényeges az összkerekes/erdőjáró teherautóknál. Egyszerűbb szerelhetőség, jobb ütközésvédelem...
Van azért annak is előnye.
Most nézem egy 2010-es amerikai tanulmányban,ahol a fogyasztásokat és a gazdaságosságot vizsgálták: egy átlag amerikai nyerges fogyasztása 100km/h tempónál 29,7liter körül volt, 110-es átlagtempónál pedig 33 000liter. Ez annyira azért nem rossz, tekintve hogy 2010körül néhány európai vontató is simán bekért 30 litert 80km/h-s átlagtempónál :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!