Nem jár egyenletesen az autó motorja (régi Mazda). Mi lehet ennek az oka?
Leginkább felmelegedett motornál (tehát amikor már nincs szívató) akkor tapasztaltam, hogy alacsony fordulatszámnál (pl. kikanyarodás után gyorsításkor) az autó rángatva gyorsul. Állásnál figyeltem a fordulatszám-mérőt, és ott is tapasztaltam, hogy időnként leesik a fordulatszám, és ilyenkor a motor is "dadogni" kezd.
Pár hónapja már megvan ez a jelenség, de azóta jelentősen erősödött. Én már akkor szerettem volna kijavíttatni. Akkor az egyik szerelő azért nem vállalta, mert szerinte annyi helyen lehet a probléma (de mindenképp a gyújtás körülményeire gondolt), hogy ha egyesével cserélgetni kezdi a gyanús alkatrészeket és utána próbálgatjuk, akkor lehet, hogy 5 alkatrész cseréje után se múlik el a probléma, és tömérdek pénzem rámenne.
Másik autószerelő (autóvillamossági) szerviz azért nem vállalta, mert ilyen öreg autónál még nem lehet hibát kiolvasni számítógéppel, anélkül meg szintén túl bonyolultnak tartották a hibakeresést. Próbaképpen a gyújtógyertyákat kicserélték, ettől nem oldódott meg a probléma.
Harmadik lehetőség márkaszervizbe vinni. Ott van szakértelem, és addig keresik a hibát, amíg meg nem találják - csak győzzem fizetni a hibakeresés óradíját.
Szerintetek milyen hibák okozhatják ezeket a tüneteket?
Ha márkaszervizbe vinném, ott is csak az alkatrészek egyenkénti cserélgetésével tudnák ezt kideríteni? Ez esetben a fölöslegesen beszerelt alkatrészek bent maradnak és fizeti a megrendelő?
Egyébként egy 21 éves Mazda 323 autóról van szó. Egyáltalán érdemes ezt javíttatni? Vagy inkább eladni kéne? Bár nyilván árcsökkentő tényező ez a hiba, és könnyen lehet, hogy annyira kevésért vennék meg, hogy többet érek a hiba kijavításával (behozná az árát az értéknövekedésben). Elkótyavetyélni nem akarom, mert pl. alig rozsdásodik, és azok a hibák is azonnal precízen javítva voltak, nem kevés pénzért.
Jelenleg viszont, ha nem is használhatatlan az autó, de eléggé idegesítő így közlekedni vele. Városi forgalomban jön elő inkább. Országúton, egyenletes sebességnél semmi sem vehető észre belőle.
Legjobb tudomásom szerint igen.
Mondom, álló helyzetben is leesik a fordulatszám.
Kompresszió lett mérve a hengerekben?
Ha kb egyforma mindegyikben, nem lehet nagy hiba.
Érdekes egy autovillamosságis lehet, aki nem jön rá egy elektromos hibára egyből.
Az nem szerelő, hanem valami kókler.
Ha már nincs obd2 aljzat, az ilyenek már meg vannak lőve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!