Alfa 156 jó választás pályanapozni?
Nem.
A 156 egy sportos szedán, de elöl hajt, nincs sperr, nem könnyű, és megy az a 2,5-ös motor, de ekkora súllyal hiába nem gyenge, nem lesz jó.
Emellett a 2,5-ös Busso motor egy nagyon szép hangú, nagyon élvezetes motor, de a pályanapos nyüstölést nem fogja kibírni, nem egy bombabiztos szerkezet.
Erre a célra nem lesz jó semmilyen gyári autó, ahogy feljebb is leírták. Fejleszteni kell. Kelleni fog jobb futómű, kemény szilentek, esetleg a motorhoz is hozzá kéne nyúlni, slick gumik, esetleg a karosszériát kicsit merevíteni, kidobni belőle minden felesleges dolgot súlycsökkentés érdekében, venni bele egy versenyülést, meg hozzá 4 pontos övet...
Ilyen autót pedig legegyszerűbb (nem, nem egyszerű, csak így legegyszerűbb) egy nem elrohadt (!), olcsó alapból építeni. Mondjuk egy E36-os BMW, lehetőleg hathengeres benzinmotorral, mert azok bírják a nyüstölést. Sajnos abból a legtöbb rohad, de ki lehet fogni néha 400-500 körül sedant, touringot ennyiért, ami még egyben van. Azokat úgy építed, ahogy akarod, hátul hajt, 50:50 a súlyelosztás, a futómű meglepődsz hogy mennyire jó (már ha egyben van, persze).
Vagy valami kis régi hot hatch. Saxo VTS, Golf GTi és társai... ezekkel technikás pályán elég jól lehet szórakozni, lásd Draskovics Andris a Saxojával.
Mármint, ha komolyan gondolod. Ha nem, akkor meg menj pályanapozni amivel szeretnél, csak számíts rá, hogy a technika nem erre van kitalálva, és nem is feltétlen tolerálja.
@4
Nordschleifén pont nem az autó számít igazán... annyira hosszú pálya, hogy csak az ismeri, aki már nagyon sokat ment rajta. A touristenfahrten meg tele van kezdőkkel... mi voltunk kint, E36 328i kabriómmal, jó gumikkal (Pilot Sport 4S), már akkor is jó volt a futómű (Eibach / Bilstein), nagyfékekkel (ATE Powerdisc + ceramic betétek elöl-hátul), kicsit ki is van merevítve, szóval nem egy teljesen elveszett autó a pályán, de azért közel sem egy versenyautó, egyébként is csak utcai élményautónak használom.
Nem vagyok profi sofőr, Norschleifén voltam előtte négyszer más autójával, szóval volt bennem 11 kör összesen, meg nyilván vagy 200 szimulátorban, de az nem egyenlő a valósággal... hát, na, előztünk mi Porsche 911-et meg Audi R8-at is. Viszont minket meg előzött ki 106-os Peugeot. Az számít, hogy ki mennyire ismeri, és mennyire meri nyomni neki, nem igazán az autó...
Mondjuk egy Kakucsringen már más a helyzet, mert azt elég hamar kitanulod.
Azt én se hiszem egy porsche vagy egy m3 lassabb lenne.Elég profi a srác,szerintem kihozta a maximumot belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!