Miért mondja mindenki hogy ne vegyek első motornak 600ast? A Suzuki gsxr és az r6 tetszene. Szerintetek jó döntés mindennapi használatra?
17 éves vagyok és saját motoron még nem volt. De őrülten tetszik az a test és az a hang amit ezek a gépek mutatnak. Mindenki mondja hogy nem bírom megfogni és stb..egyszer kipróbáltam egy 250es krosszt és egy CBR-t. Ugyanezt mondták hogy ki fog ugrani alolam egy kerékre áll és stb..aztán meg így ment mint kés a vajban, semmi gond nem volt..
A 600as annyira más? Vagy annyira lehetetlen vele megtanulni?
A jogsit nálunk 16 éves kortól adják rá azzal nem lesz gond mint Magyarországon. Szerintetek meg lehet vele tanulni anélkül hogy össze törnem magamat vagy a motrot?
Igen ezt megértem,én is szeretem,meg szaladgálnak ki folyton a kölykök is a falvakban jelzik hogy húzzam neki.
Sport kipufogóval kisebb motor tud szépen szólni,aztán ha már le motoroztál 1-2 szezont akkor utána meg lehet gondolni azt a 600as speedet.
@12:
Ráérsz még azzal. Nyilván senki nem 400-as Suzukit akar, hanem üvöltő nagymotoros gépet, de ráérsz. Hidd el, hogy neked is jobb élmény lesz, amikor már nem kell (annyira) félned egy ilyen géptől, mert van már rutinod egy kezdőknek ideálisabb motorral, esetleg elmentél már 1-2 vezetéstechnikai tréningre, és amikor vészhelyzetben kell nagyon gyorsan reagálnod, akkor tudod, mit kell tenni.
A motorozás nem olyan, mint az autózás. Autózni is tudni kell, ha gyorsan szeretnél menni, nem mindegy, hogy hol a féktáv, hol az ív, hol a kigyorsítás, és hogy a kitörő elejét vagy hátulját meg tudod-e fogni, de a motoron mindez hatványozódik. Motorozni tényleg tudni kell, és veszélyes, ha nem tudsz, egy gyors, erős, nehéz gép pedig csak rátesz még egy lapáttal.
Nyilván igen, én is ismerek olyan embert, aki nem mászta meg a szamárlétrát, ő még a Simsonozást meg az MZ-s korszakot is kihagyta, egyből 790-es Duke-ra ült fel. Ő túlélte, ügyes gyerek. Viszont több olyan sztorit ismerek, ahol nem élték túl. Nem érdemes kockáztatni.
Én személyesen már 12 évesen Simsonoztam (igen, igen, még jogsim sem volt, ejnyebejnye - tudjuk hogy megy ez), aztán 16 évesen lett 150-es MZ ETZ, majd Suzuki GSF 250 19 évesen, Ducati Monster 600 21 évesen, és most, 24 évesen enyém az a 790 Duke, amit az említett ismerősömtől vettem át. Még most is meg tud néha ijeszteni, pedig tényleg 12 éves korom óta motoron ülök, de ha a Simsont nem nevezzük motornak, akkor is már 8 éve. És nem bánom. Ha most kezdenék el motorozni, hiába vagyok 24 éves, most is egy 250-es géppel kezdenék. Jobb az úgy, hogy biztonságban érzed magad.
Azt nem is mondtam hogy remélem azok közé a motorosok közé fogsz tartozni akkik mindig rendesen beöltözve motoroznak.
Ha már speed a vágy akkor csizma,protektoros bőrruha,protektoros bőr kesztyű,és egy minimum 55-60ezer forintos sisak kötelező.
Igen persze a felszerelésre nem sajnálom a pénzt az biztos.
Azt még elfelejtettem mondani hogy nem is a speed a lényeg igazából mert úgy nem is nagyon akarok menni max 100 legalábbis az első 1-2 évben.engem az a hang ami nagyon húz a nagy motor felé és a szép test.
A másik dolog ha csak a nagymotorokra gondolunk eltekintve attól amiről eddig beszéltünk ha 182cm magas vagyok és kb 65 kiló a gsxr-e ideális magasságban van az ülés? Vagy melyik a kényelmesebb?
Tudom ezek a motorok nem a kenyelemről híresek és nem is az a lényegük de azért gondolom valami különbség van közöttük kényelem terén.
Az a kényelmes amelyikre ráülsz és kényelmesnek találod. Ebben mi nem tudunk segíteni.
Ha nem is akarsz nagyon menni, max 100-at akkor minek olyan motor ami ennél kettesben gyorsabban megy?
Téged a hang húz a "nagy" motor felé, mást a teljesítményadat, a harmadikat a köbcenti... a negyedik meg bármikor megbacca mindegyikőtöket egy R3-as Yamahával, mert ő meg megtanult motorozni amíg te 1-2 évig 100-zal bukdácsoltál kettesben egy 600-as gixxerrel...
Nem akarom dodort promózni, de ebben pl nem mond hülyeséget pont az olyanoknak, mint a kérdező:
https://www.youtube.com/watch?v=qndw6QtCFAw
Ez meg a másik, ami bár nem a 600-asról szól, de a semmiből felülni a 600-asra az kb ugyanilyen ökörség:
https://www.youtube.com/watch?v=_CJ0Sn4iAKQ
Vegyél egy 300 körüli motort, tanulj meg motorozni, élvezd ki és ha eljön az ideje válts feljebb.
Kérdező,ezt a max 100-at felejtsd el.
Lehetetlen megállni ezekkel a motorokkal hogy ne menj gyorsabban,érzed az erőt,érzed hogy menne,hajt téged is az adrenalin,úgy sem állnál meg 100-nál.
Az hogy mi kényelmes pedig nem az ülésmagasságon múlik,nem az ülés magasság donti el hogy milyen pozícióban ülsz a motoron.
az ülés,lábtartó és a kormány 3szoge,távolsága határozza meg,/hegyes térdszög kényelmetlen,távoli kormány aminél előre kell dőlni szintén kényelmetlen/ utána jon még olyan hogy keskeny vagy széles kormánya van e,az ülés puha vagy kemény /speedeké kemény/ aztán bele szól a futómű is hogy lágy vagy minden úthiba leveri a veséd.
Szóval osszetett hogy egy motor mennyire kényelmes.
A speedek általában nem azok de nem vagy annyira magas hogy extra kényelmetlen legyen,ha meg tobb 100km-res túrákat szeretnél majd akkor meg én inkább sport túrát,naked bikeot ajánlok.
Hang ott is megvan de kényelmesebb üléspozívió van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!