Mennyi autózásra ajánlott már a dízel?
Évi 20-30 ezer kmre már megéri. Számold át hónapokra.
Rövid távra azért benzinest szoktak használni, mert abban nem rakódik le a kosz a részecskeszűrőben és kb. ugyanolyan teljesítmény lesz hosszútávon. A dízel kevesebbet fogyaszt, cserébe drágább szervizelni és nem szereti a rövidtávokat, tehát odafigyelősebb, viszont nagyobb a nyomatéka és nem kell nagyon forgatni, hogy kihasználd az erejét.
2020. szept. 8. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
Annyira hülyeség ez a km-hez kötés..
2020. szept. 8. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 A kérdező kommentje:
#2 Ezért írtam, hogy ne pontos kilómétert adjon meg senki. Viszont az nem mindegy, hogy évi 2 ezer vagy a húszszorosa.
Miért? Ha pl évi 2000 km-t mész, mivel jobb a benzines, mint a dízel? Nehogy azt írd, hogy a benzines bírja a rövid utakat... Nem, semmivel nem jobb, mint a dízelnek.
2020. szept. 8. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
#4 Csak annyiban amit az egyes írt. Nem rakódik le a sok korom, meg a sok nyúzás miatt is könnyebben találhat be valami baj.
#1 vagyok
Pedig igenis számít a km, ugyanis ha keveset mész vele, nem hozza vissza a szerviz költségeket a kevesebb üzemanyagra költés a dízelnél. Akkor inkább legyen több az üzemanyag és alig keljen szervizelni. Nem is beszélve arról, hogy használtban jóval több km van egy dízelben, és drágábbak is az alkatrészek.
Ha 1-2 km-s rövid utakról van szó, akkor inkább sétálj, kell a mozgás :D(nem tesz az jót a benzinesnek sem).
2020. szept. 8. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
#6: mire gondolsz eltérő szervizköltség alatt? Éves szerviz nem áll másból, mint olajcsere, mindkét típusnál. Meghibásodás meg ugyanúgy előfordulhat, ezzel nem lehet számolni.
2020. szept. 8. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
Évi 20.000 km alatt ne vegyél dízelt. És akkor se, ha főként városban használod. Igaz, az a benzinesnek se jó, de a dízelesnek még rosszabb.
2020. szept. 8. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
Szervízköltség... Egyrészt ha keveset mész, milyen szervízköltséged legyen, főleg ha fiatal az autó? Másrészt ne számoljunk már megint úgy, mintha a benzinesre egy fillért sem kellene költeni, a dízel fenntartása pedig csak viszi a pénzt.
2020. szept. 9. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
Korábban havi 2000-2500 km-t autóztam. Aztán most már lassan 1,5 éve úgy alakult hogy jó ha havi 300-400-at kel mennem. Csak ezért nem adtam el a dízel autómat. Ez még pont gyárilag részecskeszűrő nélküli. Nem azt mondom, hogy követendő példa, ha most vennék autót erre a felhasználásra, valószínűleg nem dízelt vennék. De a kevés használattól se dőlt még szét. A szervizköltségek, pont hogy csökkentek. Eddig a kopóalkatrészeket sűrűbben kellett cserélni a használat miatt. Eddig olajcsere fél évente, gázolajszűrő csere évente. Most olajcsere évente, gázolajszűrő 2 évente. Turbót, injektorokat, nagynyomású szivattyút pedig eddig se cserélgettem évente, még gyári az autóban.
2020. szept. 9. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: