Hogy létezik, hogy az autóm fedélzeti számítógépe ennyire alulméri a fogyasztást?
A számolt átlagfogyasztást tudom, hogy befolyásolja a kerék átmérő és akár a nyomás, szóval nem is az érdekel. Hanem az elfogyasztott üzemanyag mennyisége literben.
Teletankolom a kocsit, nullázom. A következő tankolás előtt a fedélzeti kiírja, hogy 38.6 l fogyott eddig, teletankolom, belemegy 40.5. Állandóan ez van. Hogy az istenbe téved mindig két litert? Egy új, 3 éves, közvetlen befecskendezéses kocsiról beszélünk. Tudtommal ezek olyan precízen vannak vezérelve, hogy az elektronika milligrammra pontosan adagolja az üzemanyagot, így az utolsó cseppig el kéne tudnia számolnia a benzinnel, és nem litereket tévedni.
Hogy van ez? A fedélzeti pontosan tudja, hogy mennyi fogyott, de bele van programozva, hogy 5%-kkal kisebbet hazudjon? Mi értelme van ennek? Úgyis látom a kúton, és csak felb..szom magam.
Kia Ceed 1.6 GDI amúgy.
Ezeket úgy tűnik tényleg így állítják be - nálam (Octavia) kb. fél literrel jobb fogyasztást mutat a fedélzeti, mint amit a kút alapján számolok.
Egyébként maga a mérés úgy működik, hogy azt nézi mennyi ideig van nyitva az injektor, és ebből az injektor átmérő és a nyomás ismeretében kiszámolja mennyi benzin ment át. (nem a tank szintjelzője alapján számol, mert az nagyon pontatlan).
Nyilván be lehetne ezt hangolni pontosan, mert a benzin nyomás elég pontosan szabályozott, az injektor keresztmetszete meg ritkán változik, de úgy látszik nincs rá szándék.
Minek ilyenekkel foglalkozni, én telenyomom és kb 7
600 km után ha tudok tankolok és nincs ilyen gondom.
nekem is pont ilyen kocsim van.
Minden tankolásnál teletank, és nullázok mindent. spritmonitoron vezetem a tankolásokat új kora óta.
A computer szerinti fogyasztás mindig kevesebb, nagyjából 0.5l / 100 km a hiba.
amikor a csóróságjelző kigyullad, még azt írja van 40 km hatótáv. Addig mertem elmenni vele, hogy már csak 10km-t írt ki. De még akkor is csak olyan 49l körül ment bele.
Nem akarom kinyírni a benzinpumpát, úgyhogy nem feszegetem a dolgot.
Mililiterre nyilvántartani hogy mennyi megy át az injektoron?
1. Gondolom a nyomás nem abszolult konstans.
2. A fúvóka átmérője sem ( hőtágulás, kopás )
3. Nem vagyok szakember, de gondolom van még néhány változó.
Az 5% pontosság miért nem rossz.
* Az 5% pontosság nem rossz.
+ Fáradhatnak az alkatrészek. A fúvóka nyitvatartási ideje sem biztos hogy egyezik a számítottal. 1-2% eltérés egy egy részletben és már össze is jött.
A karbis ladához képest takarékosan adagol. Soha nem értettem miért idegesíti az embereket a fogyasztás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!