EGR falazás így működhet?
Ha az EGR szelep és az EGR alatti cső (ahol jön vissza a kipufogógáz) közé teszek egy falazót, mint a képen van, akkor fog bármilyen hibakódot dobni nekem az autó? Ez így működhet? Vagy ez milyen befolyással lehet a motorra? Kegyetlen mocskos volt a szívósorom és az EGR-em, ezért döntöttem így. Nem szeretném etetni a saját mocskával az autót, műszakira kivenném. 1.9 TDI-ről van szó. EGR kiváltót nem szeretnék alkalmazni.
Falazó:
Köszönöm előre is!
> "Kegyetlen mocskos volt a szívósorom és az EGR-em, ezért döntöttem így."
Szerintem kicsit jobban meg kéne nyomni azt a dízelt 1-2 alkalommal (kicsit magasabb fordulaton, nagy gázzal), főleg hosszabb utakra és akkor nem képződne benne ennyi lerakódás.
Ezen kívül én is csatlakoznék annyiban az elsőhöz, hogy nem véletlenül van ott az az EGR szelep az autódban...
Ha nincs pénzed rendesen karbantartani/tisztítani, akkor válts benzinesre, de légyszíves ne csatlakozz azon gyökér parasztok táborához, akik kiveszik mert "úgyse jó az semmire".
Fog hibakódot dobni szerintem.
Ha annyira koszos a szívósor, akkor első körben a kosz okát kellene megszüntetni (nem megfelelő használat vagy műszaki hiba).
Ha normális állapotban van tartva a motor, semmi értelme az EGR szelep falazással bohóckodni.
Ráadásul, ha ilyen szar állapotban van, EGR nélkül nem is biztos, hogy értéken belül lesz műszakin (bár sokak szerint egy jobb motornál ez nem gond)
Na várj. Gondolkodtam hogy nem szóllak le, de szerintem muszáj. Ha nincs probléma az EGR szeleppel, miért akarod lefalazni?
Dízelnél pont fordítva működik, mint benzines autónál. Ergo fordulaton nyit. Vagyis akkor ami bekerült motorba, nem fog lerakodni.
Kivéve, ha a tédéjét csak kisboltba használod rövid távra.
De egyébként valószínűleg hibakód lenne a vége. Szoftveresen kiiktatható. De egy uj egr szelel ára sem sokkal több mi t kiiktatni. És nem nyersz vele 5 lóerőt se. Viszont cserébe a motot lassabban melegszik fel
10 ezer a számítógépes pisztergálás. Kivéve ha 1z mert akkor csak rá kell dobni.
Nekem is le van falazva, nem büdösebb , ha büdös füstös lenne visszavittem volna.
7. " nem büdösebb ",
Hát ez aztán főleg nem mérce, attól a káros anyag még kimegy hogy te nem érzed.
Hogy pozitív komment is legyen, igaz nekem e46 20d alapján lesz amit írok de hasonló korból valóak: minden közvetlen befecskendezős motornál ez van tehát itt az elv a gond. Nyilván a használat segít de akkor is idővel lerakódik, ez nem dpf ami kiégjen. A motorvezérlő számitással tudja mennyi levegőt kap, ebbe bele kalkulálja az egr en visszajövő füstöt, mivel a légtömegmérő a legszűrő után van. Ha ki iktatod akkor sem lesz baj, mert azt a hiányzó levegőt amit az EGR nél beszív de nem méri a légtömegmérő, azt utánna mind a légszűrő felől fogja szivni. Meglesz a levegő csak nem 70-30% ban tiszta+ egr füst hanem 100% ban tiszta. Akkor van gond ha valami miatt az egr irányából érkező levegőt nem tudja a légszűrő felöl szivni, pl ezeréves legszűrő. Alapvetően egy dugót kell a vákumcsövébe dugni( egr falazó kittekbe benne van) így elvileg nem fog látható hibakódot dobni. Egy diagot rádugva lehet irja de egyébként nem, egyszerű gépek ezek még.
Szóval csináld, csak a vákumcsövet is dugózd le ami az EGR -en van.
Hiába nyomod neki jobban, ami levan rakódva az ennyitől nem jön fel.
20+ éves dizelnél meg igy is ugyis le fog rakódni aktiv EGR el, ha jobban nyomod neki akkor picit később, de lefog rakódni, ezzel jár az egr. Nézz meg egy modern TFSI motort 150-200 ezrenként diozni kell. Akkor mit várjunk egy 20+ éves dizeltől?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!