Kerékcsavar meglazítása kalapáccsal okozhat kárt az autóban?
Megesett mar tobbszor velem hogy nem tudtam meglazitani az anyat a kereken mert utoljara jol behuztak azt a szervizben... Ilyenkor a kulcs veget szoktam finomam megutlegelni kalapaccsal. Ismerosom aki segiteni szokott a kerekcserenel viszont sose csinalta igy (vagy nyers erovel csinalta, vagy pedig ratett a csavarra egy anyaszelessegu vashengert es szembol csapott ra parszor a hengerre). Markaszervizben dolgozik, es elegge ert az autokhoz. Mondjuk valaszt nem kaptam hogy az en modszerem miert nem jo...
Szoval valamit elronthatok ha a cimben leirt modon lazitom az anyat?
A légkulcs is úgy működik hogy ütögeti az anyát és közben erősen tekeri.
Te is úgy csináld hogy a kerékanya kulcsot kopácsold és tekered közbe.
Simán ha kalapálod elcseszheted a menetet.
Miért cseszné el a menetet? Ha a tőcsavar kilógó részét verdesi akkor deformálódhat a vége, de ha a kulcs végét csapkodja akkor mi baj lenne?
Vagy én értem félre?
3. Olvasd el a kérdést !!
Kerékanyát ír és nem tőcsavart.
Nálam is csinálták már így szervizben. Nagykalapáccsal izomból csapkodták a csavart. Én meg csak lestem. Nem is a csavart vagy a menetet féltettem, hanem a kerékcsapágyat, hogy mit kell kibírnia.
Én mondjuk itthon azt szoktam csinálni, mikor a szervizben a nagyokosok légkulccsal tövig rárocogtatták a csavart, hogy a kerékkulcsra húzok egy 1,5-es vascsövet. Így mivel az erőkar nagyobb, ugyanakkora erőkifejtéssel jóval nagyobb nyomatékkal tudom csavarni a csavart.
#5
Es szerinted az anyát mire tekered rá?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!