Elektromos robogó vélemények?
Budapesti napi közlekedésre lánynak mennyire célszerűek? Robogót nézegettem egy ideje és most ismerősi körben van egy Nipponia E-REX eladó.
Elsősorban tavasztól őszig természetesen, napi talán olyan 15, maximum 20km távra. 350.000-ért tudnám megvenni a fent említett robogót.
Így a tankolást, illetve az olajtöltést ugye elvileg elkerülhetném, de volna valami hátulütője az elektromosnak? Picit tisztább és kényelmesebb volna számomra, és talán nem veszélyeztetne, hogy kipufogószagom lesz.
Na meg úgy egyáltalán mennyire " nehéz " BP-en vezetni, Győrben boldogulok könnyedén, szerintem jól vezetek, de fővárossal még nincs tapasztalatom, viszont szeptemberben költözöm, és ha nem feltétlen elkerülhetetlen, akkor nem a tömegközlekedést használnám.
kérdés, hogy le van-e korlátozva 45 km/h-ra, bár a legtöbb elektromos motoron egy kapcsolóval simán lehet váltani erősebb fokozatra, az is kb. 60-ig megy...szerintem azzal a sebességgel már nagyjából élhető, de alatta én annyira nem szivesen közlekednék Bpesten.
annyira érdemes még figyelni, hogy ennél nevesebb motoroknál is előfordul gyárihibaként, hogy a töltőcsatlakozó összeolvad az akksi csatlakozójával. vigyázni kell az ilyen cuccokkal, mert sok esetben nem a minőség az elsődleges, hanem az ár, amit tudnak érte kérni újonnan is.
Gondolkoztam én is elektromosban. De eltántorított, hogy annál amit néztem, a gyártó saját bevallása szerint is, az akkupakk élettartama 4-5 év. És az a baj, hogy álltában is öregszik. Tehát nem lehet azzal 10 évre kitolni, hogy keveset használom. Akkut persze lehet cserélni, csak a jármű értékével megegyező összeget nem biztos, hogy nagy öröm rálocsolni. Így maradtam inkább a hagyományos benzinesnél újonnan. Valószínűleg többet ki fog bírni alattam mint 4-5 év.
Vidéki megyeszékhelyen használom. De egészen tavalyig Budapesten éltem. Ha nem a belvárosban vagy a Hungárián használod, külsőbb kerületekben szerintem egész jól el lehetne vele lavírozni.
Tankolni szerintem nem gond. Nem esznek ezek annyit, hogy komoly költség lenne. Szezon előtt egy olajcser (4T) is kibírható. Kipufogógázban kevesebbet termel mint egy autó, tehát nem érzem jelentősnek a veszélyeztetést.
A 45 km/h az sajnos tényleg annyi ezeknél.
Az árpád hídon vagy lágymányosin átmenni vele elég életveszély lenne, de amúgy főleg napközben elég lassú a pesti közlekedés tempója, totál dugó mindenhol.
Viszont robogón kicsit élet-halál harc, nagyon kell figyelned mindenre, bármi történik te húzod a rövidebbet.
Én amúgy ezeket a korlátozott robogókat benzinesből kitiltanám. Hülyét kapok tőlük, hogy 1 millió decibelen üvöltenek, aztán mennek 40-nel. De lenne legalább jó hangjuk akkor már, ha már hangos. De nem, az a tipikus agyad kikaparod semmilyen üvöltő hang. Húú, te... Egyébként őszintén, az elektromos robogó neked tök jó lenne és közben nem is akar senki megölni, miközben használod.
Ha igaz is, amit egyik kommentelő írt, hogy 4-5 évente akksicsere, hát nem értem az miért baj. 4-5 évente ki lehet bírni, hogy veszel bele akksit. Persze, ára van, dehát istenem, nincs ingyen semmi. Cserébe van egy jó kis e-robogód. Én aszondom, hogy ha kipróbáltad és tetszik, akkor hajrá!
#6: ezt a korlátozós agymenést a hanyatló nyugaton megoldották. B jogsival vezethetsz 125cc motort, és vihetsz utast is.
Anno aláírtam a B125 petíciót, de sajnos nem lett belőle eredmény :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!