Tényleg "béna" az új Swift?
Nem mintha különösebben érdekelne mások véleménye, de az utóbbi időben egymástól független emberektől kaptam meg azt a véleményt életem első autójára, ami a legújabb generációs Swift (konkrétan 2018-as), hogy "jaaaj az tök jó, első autónak jó lesz, aztán majd veszel valami komolyabbat". És még ez úgy nagyjából 8-10 féleképp megfogalmazva.
Értem, hogy a 2005 előtti Swift tényleg egy relatíve komolytalan autó volt (ám megbízható egyébként), de azért szerintem ez az új generáció, meg még az eggyel régebbi "vasaló" sem montható rossznak.
Nyilván nem egy prémium minőség az anyaghasználat, de szerintem ár-érték arányban baromira rendben van.
Vagy én látom ennyire rosszul a dolgokat?
Hát figyelj, be kell látni hogy a Swift végül is egy kisautó, nem egy S-osztály fullextrázva akármennyire új is.
Senki sem mondta hogy ár-érték arányban nem jó, hanem hogy nem valami komoly.
Magyarországon régóta divat az, hogy az autót nem magadnak veszed, hanem a szomszédnak. Neked a napi 2x2 km-re munkába meg haza elég lenne egy közepesen szakadt 6-8 éves kisautó, de hát mit fog szólni a szomszéd? Kell a nagy, turbódízel nímett presztízsótó, hogy azér' lássa a szomszéd, hogy van itten péz lóvéra. Igaz, hogy az idő 95%-ában áll a ház előtt vagy a munkahelyi parkolóban és a maradék 5%-ban is egyedül ülsz benne, a 60-as tempót meg nem tudod átlépni a forgalomban, de nagyon fontos, hogy ha ott áll a hídon vagy a panel előtt az ótó, akkor a riasztóval villogtatva lehessen jelezni mindenkinek, hogy itthol van a főnök, az élet császára, akinek azér' a melóbú' meg az okosításbú' tellik ilyen jaó nagy ótóra. Ebből születnek aztán a pénztelenség négy keréken guruló szobrai, a Sógor Jóskával a garázssoron nagyjából összetákolt A6-osok a Kamionos Feritül szerzett óccsó olajjal, bontott turbóval és egyéb csodákkal. Mert bizony a prémiumautónak a fenntartási költségei is prémiumszintűek, csak azok nagyon tudnak ám fájni, ezért okéba' kell javítani.
Ez a baj az új Swifttel is. Meg merem kockáztatni, hogy a hazai autósok túlnyomó többségének elég lenne a Swift is arra, amire az autójukat használják, de mivel nem lehet vele felvágni, ezért nem jön számításba. Ha pedig valaki ilyet vesz, azt nem értik: há' ennyi pézér' van nagyobb is, akkó' mér' ilyet vesz?
A kérdést azért nyitottam, mert tényleg az érdekel, hogy én vagyok-e totál béna és tényleg szar az autó amit választottam. Vagyis inkább komolytalan, ahogy az eddigi személyes visszajelzéseket kaptam.
Igazából a felszereltsége jobb, mint egy ismerősöm 320 e46-os BMW-jének, amit alá tudok írni, hogy az ő autója erősebb, viszont az enyém kisebb, szerintem dinamikusabb, ellenben az övé bőrüléses, az enyémben meg épp csak az ülések nem készültek műanyagból, gyakorlatilag kárpittal nem nagyon találkozol. Ellenben emiatt tök könnyen tisztán lehet tartani.
De nem érvelni akarok mellette, nyilván azért vettem meg, mert nekem fontos a jó szerviz ellátottság, olcsó fenntarthatóság (az elődök alapján bízom benne, hogy ez erre a típusra is igaz lesz), megbízhatóság és hogy pici legyen. Nem mellesleg még tetszik is. Az Ignis viszont rettenet, azok a cápa kopoltyúk rajta nagyon furák. A régi Opel Kadettet idézi nekem.
Természetesen nem gondolom, hogy full extrás az autóm, a mai mezőnyben valóban az alsó kategória teteje, de ez az árán is látszik. Viszont nem tudom, hogy mi alapján osztanak ki olyan emberek, akiknek egy 20 éves autó van a fenekük alatt aminek a felszereltsége is rosszabb (persze annak idén tudom, hogy az volt a prémium kategória).
Örülök azért annak, hogy nem küldtetek el melegebb éghajlatra, hogy tényleg ciki meg komolytalan az autó, nekem ez épp elég repreztentatív volt, hogy ne érezzem magam totál hülyének, ha újra megkapom egy 15-20 éves Audi/Chevrolet/BMW tulajtól, hogy "első autónak jó, aztán majd úgyis veszel valami komolyabbat".
Bár nem egy luxus autó de elméletileg nagyon jó vezetni
A Winkler totalcaron nemrég írt is egy cikket hogy milyen jót autózott az 1.2-es szívó swifttel és sok égéstérben is mesélt róla hogy milyen ügyes autó. Ezt többen is megerősítették hogy nagyon ügyes futóműből.
"A kérdést azért nyitottam, mert tényleg az érdekel, hogy én vagyok-e totál béna és tényleg szar az autó amit választottam. "
Neked megfelel az autó, ahogy van? Akkor miért érdekel ennyire, hogy mások mit mondanak? Attól lesz jó neked az autó, hogy másoktól megkapod rá a jóváhagyást? Ez önértékelési problémát jelez.
Egyik kollégámnak van ilyen. A maga kategóriában, arra amire való egy teljesen jó autó. Az új még szerintem szép is. Jóval szebb, mint az előző szopottgombóc forma.
Nyilván nem rendszeres Németországba ingázásra való. De mért is kellene mindenkinek dízel Passattal vagy A6-ossal járni?! Városba, napi átlagos életvitelhez, néha elugrani erre-arra vidékre, évente egyszer nyaralni menni, teljesen megfelelő. Ostobaságnak tartom, hogy csak a G Marci a komoly autó és mindenkinek arra kell törekedni akár erőn felül is hogy olyanja legyen. Nem. Ha a falhasználásra elég egy Swift is, akkor mért kellene mást venni?!
Nekem két dolog nem tetszett benne, ha nagyon bele akarnék kötni. 1 a futóműve. Bár ettől még innen oda elgurulni így is tökéletesen alkalmas. 2. Az anyagminőség a beltérben. De ez is megint olyan, hogy szarvasbőr kárpitok nélkül is van élet. Egyébként szerencsére már ez is turbós, így elég jól megy, van nyomatéka. Autópályán is jóval komfortosabb, mint a régebbi generációk. Ha valakinek egy egyszerű, de modern közlekedőedény kell, arra tökéletesen megfelel, teljesen mindegy hogy első, vagy huszadik autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!