17éves ford alvázvédelem? Még csak amolyan felületi rozsdával van tele, hogyan lenne érdemes megcsinálni, hogy tartósabb legyen?
#3: a motor alatti műanyag borításra gondoltam, illetve időnként máshova is raknak (nálam a hátsó lengőkaroknál is van 1-1 takaró elem). Ezeket szedjed le mielőtt elkezdenéd a munkát. Bár a képeken már ezeket eltávolítottad.
#11: egyáltalán nem vészes. #12: ez viszont lehet, hogy bajos (majd meglátod amikor elkezded leszedni).
Nem kell megijedni ettől a munkától, simán elvégezhető otthon, de egy napod rá fog menni. Ennek oka, hogy várni kell a festék száradására.
Szedjed le a rozsdát, amit elérsz, utána rozsdaátalakító alapozóval fújjad le. Fontos, hogy gumi elemeket, fékeket, csavarokat, motor részeit, forrósodó elemeket (kipufogó) ne érje festék. Amikor megszáradt, jöhet az alvázvédő spray.
A csavarok menetét drótkefével megtisztíthatod, majd réz spray-el befújhatod. Ez megakadályozza, hogy rozsdásodjanak és később nehéz legyen leszedni őket.
Hát igen, az utolsó képen látható rozsda miatt kell elkezdeni aggódni. A többi képen csak a futómű, bölcső alkatrészek rozsdásak, amivel nem kell különösebben foglalkozni. Még a kipufogó melletti váznyúlványok peremén látok kezdődő rozsdát. Jól látható, hogy a gyárban oda már nem futotta a tömítőanyag és a vastag bevonat.
Azt a küszöbvéget alaposan meg kell csiszolni, a leváló tömítőpasztát kikaparni, rozsdagátló, alapozó, tömítőpaszta, alvázvédő, majd a fölötte lévő gumidugót eltávolítva üregvédő. Így talán egy darabig bírni fogja még.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!