Benzines vagy dízel érné meg?
Heti 200 km, nem minden nap lenne használva, de inkább egyhuzamban menne sokat. Városban keveset. Olyan 30% város 70 % országút. Pálya egyáltalán nem lenne. 7-800 ezer Ft körül keresek amúgy régebbieket (2000 utáni azért bőven).
A lényeg az, hogy benzinesben is gondolodok, de ott ugye gyujtótrafó stb van, félek úgy járok, mint haverom, hogy egy kis semmiség 10 ezres trafó miatt 100 ezret költött trailerre, mire hazavitte az autót, mert előjel nélkül kiment belőle. Úgy tudom ilyen dízelben nincs.
Most lehet h.lye kérdést fogok feltenni, és ne csesszetek le érte pls, mert nem nagyon értek még a témához, de egy dízel autó nagyobb eséllyel nem hagy ott az út szélén mint egy benzines?
Meg a dízel főbb alkatrészeinek pl. kettőstömegű, már vannak előjelei, ha tönkremegy, amiatt nem fog váratlanul leállni, és a turbóhiba miatt sem. Egyébként ezen a két nagyobb összegű (de egyszeri) költségen kívül egy dízel motor rejt még nagyobb összegű költséget?
Nincs ilyen téren különbség dízel és benzin (vagy éppen elektromos) autó között, mindegyik otthagyhat az út szélén. Megfelelő karbantartás mellett minimalizálható ez a kockázat (igen, minden évben át kell nézni, ami már bizonytalan, cserélni).
Heti 200 km nem sok. Ezért ha dízelt akarsz, akkor részecskeszűrő nélkülit vegyél.
Én benzinest vennék ilyen futásra.
Kettőstömegű és turbóhiba miatt sem biztos hogy megáll csak nagyon extrém esetekbe. Egy 20 év körüli autóba benne van, hogy bizonyos alkatrészek megadják magukat. Nekem az akkor 17 éves Octaviammal kaptam egy dugót az M0-án nyáron, majd amikor el tudtunk indulni elkezdett jelezni hogy nincs vizem. Egy vízcső V alakba elrepedt és fosta kifele a jóságot. Természetesen 180km-re lakok onnan.
“egy dízel motor rejt még nagyobb összegű költséget?“
Attól függ milyet veszel, lehet adagoló problémád is, porlasztó probléma avagy nagynyomású pumpa probléma esetleg részecskeszűrő probléma
Egy kicsit nagyobb (1.5, 1.6, 2.0) szívó benzines.
Azok a legmegbízhatóbbak, és heti 200 km mellett nem sokat számít hogy az autód 6 vagy 8 litert fogyaszt ;)
Már nem először hallom ezt a "gyujtótrafó félelem" kezdetű marhaságot.
Eszembe jutott, hogy egy öreg wartburgos mekkor majréval indulhatott útnak?
Elvégre a hagyományos 900-as kétüteműben -anno- 3 darab trafó is üzemelt. ;)
Természetesen a te autódban te vagy a főnök.
Ha jó ötletnek látod, egy hibátlan alkatrész kicseréltetését, akkor csak nyugodtan tedd.
Valamiből a szerelőnek is meg kell élni ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!