Váltó olaj márka és ár mennyire számít?
Sokan vannak akik azt mondják, hogy csak a gyári olajat kell belerakni az autóba, jelen esetben a váltóba. Bárdi üzletben megnézték motorkódalapján milyen olaj kell bele. Tényleg csak azt lehet bele rakni vagy mást is?
Azt nem vitatom, hogy a viszkozitási értékeket tartani kell. Az hogy ásványi, félszintetikus vagy szintetikus az olaj az is fontos, hogy a gyári értéket öntsük bele a váltóba. De márka és ár az mindegy nem?
Pl.:Castrol 6xxx literje míg a Mannol basic 23xx literje, de tulajdonságaiban meg egyeznek. Vagy ezek számítanak?
Egy autósbolt (és annak alkalazottai) mennyire felkészült ilyen téren?
Az autó kézikönyvében van egy szakasz ami a folyadékok mennyiségét és típusát írja le. Ott nézd meg milyen váltóolaj kell bele (viszkozitás mellett ott áll, hogy milyen szabványnak kell megfeleljen).
Én is gondolkoztam azon, hogy Castrol, Mannol vagy valami mást tegyek bele. De aztán megnéztem, hogy akkora különbség nincs a Volvó szervizben kapott, saját márkás olajhoz képest, úgyhogy olyat tettem bele. Amilyen ritkán lesz cserélve, simán belefért az árkülönbség.
Nem vagyok autószerelő, így a dolog műszaki tartalmát nem tudom megválaszolni. De azt gondolom, hogy egy sima manuális váltóban az ember nagyon ritkán cserél olajat. A mostani autóm még csak két éves. Így fel sem merült a váltóolaj csere gondolata. Az előző autómnál a gyártó azt írta, hogy nem kell soha cserélni. Mi azért 10 év és 200.000 km elteltével cseréltük, a kuplung és lendkerékcsere alkalmával. Én akkor a gyárit vettem, mert az biztos jó bele. Tehát ha 10 évente 5000Ft-tal drágább a gyári, mint a Mannol az őszintén olyan sokat számít?!
Ha fél évente kellene cserélni, akkor azt mondanám oké, tényleg nézzünk valami értelmesebb megoldást, de így nem tétel.
Automata váltónál már lényeges sacc/kb 30-60ekm-enkénti csere. De az meg sokkal érzékenyebb a megfelelő olajra, azért nem mernék mással pár ezer forint spórolás miatt kockáztatni.
Csak gyári olaj a szinkrongyűrűk miatt. Abban van speciális adalék.
Másfajta olajjal könnyebben szétmennek a szinkrongyűrűk.
Vedd meg a gyárit aztán 10 évig nem kell megint hozzányúlni.
Váltóba kell olajat cserélni? XD
Én sose cseréltem
#5-ös, meglepő mi? Pedig vannak típusok amikben kell.
De vannak amikben nem is lehet, mert "élettartam" olaj van.
Mondjuk az más kérdés mennyire hasznos ez...
Érdekes, nekem eddig két Opelem volt és egyiknek se írja a kézikönyve, hogy kellene cserélni. (Ettől függetlenül cseréltettem.) Ha írják, feltételezik, hogy nem a felhasználó fogja cserélni. Szervizekben pedig rendelkezésre áll a szükséges szervizinformáció. De ha valakit érdekel, ott a net és két perc alatt megtalálható motorkód alapján a pontos mennyiség és viszkozitás is.
A gyári váltóolaj dobozán pontos kémiai összetételnek kellene rajta lennie? Azzal mennyivel leszel előrébb?
SAE 75W-85 API GL4 a gyári GM váltóolaj, két kattintás volt kikeresni.
Akkor ne járj abba a szervizbe, vannak jóval olcsóbbak is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!