Van egy autóm, a vételár 3-szorosát ráköltöttem 5 év alatt, mégis tele van hibával. Hogyan adjam el?
Az autó egy dízel bmw. 19 évesen vettem saját pénzből, mert gyerekkori álom volt.
5-6 hónapig kerestem az igazit, majd a hasznaltauto.hu legtetejéről vettem szinte.
240k km, full extra, gyári m pakett.
Márkaszervízve vittem 90 perces átvizsgálásra 25.000ft-ért, ahol 2 hibán kívül (30.000ft-os alkatrész) hibátlanra mondták az autót, törésmentesre, jó vételnek.
Megvettem, majd sorra jött elő rajta minden.
Nem akarok belemenni, mert napestig írnám, de konkrétan szinte minden új az autóban. A blokk, turbó gyári, meg a hátsó lengőkarok. Többi dolog szinte mind cserélve lett gyári vagy prémium márkás alkatrészekre.
Bárdiból minden 50% vagy az alatt lett rendelve hozzá, plusz szerelő órabére. Minden számlát eltettem róla, az 5 éve vett 1,7M ft-os autóm jelenleg 4,8M ft-ban áll.
Felvettek egyetemre, elkezdem az orvosképzést, de az autó kell a bejárásomhoz, nem tudok nélküle bejárni, mert 25km bár, de buszal, átszálásokkal 2 óra az út csak oda, ha nincs késés. Autóval 30-40 perc.
Fel lehet venni diákhitelt, 2% kamattal, októberben 1,25M ft-ot, illetve van további 550 ezrem félre téve. Szülők max 300 ezer ft-tal tudnak segíteni.
Így lesz max 2,1m kp-m maximum.
Az volt a terv, hogy kap egy polírt az autó és felteszem a kínálat tetejére, de egy parkolóban nekem tolattak, lámpa is tört.
Fényező+bontott alkatrész összesen 100.000ft-os tétel, plusz az egyik hásó sárvédő elkezdett rohadni 1 éve, az csúnya már, az további 80.000ft lenne.
Kérdés, hogy tegyem fel az autót így ahogy van, de kb ár alatt 200-250 ezer ft-tal, vagy hirdessem meg 1,7 millióért?
(Ezt a típust gyári m pakettel 1,3-4 millió alatt nem láttam még, de a nem pakettesek 1M körül mozognak)
Viszont az én autóm összes ülése szinte repedésmentes, combtámaszos bőr, kormány is újra lett bőrözve, minden beltéri műanyag és elem tavaly kiszerelve és lekezelve karcmentesre, újra festve, szélvédő is új, gyári.
Tehát szerkezetileg, motorikusan, beltérileg hibátlan az autó, kasztni viszont csúnya.
Első lökhárítón 4-5 nagyobb kavics, de a lámpák burkolata újra lett cserélve, motorháztetőn van egy pici benyomódás, mert egy viharban ráesett egy faág. Tető picit mattabb, mert nyílt udvarban parkolok már 5. éve és a hátulja lekoccolt ugye, picit benyomódott az elem, le van horzsolva, lámpa berepedt. És a sárvédő is csúnya.
Nem merem megtartani, mert 16 éves autó és 350.000km-rel. És fenntartani sem tudom, havi 30-50 ezret tudok az autó szervízelésére áldozni max.
Az a terv, hogy 3,5-3,7M ft-om lesz és vennék valami új, keveset futottat első tulajtól, ami még szinte garanciális, max 3M-ért.
Esetleg ha tavaszig várok, ott tudok felvenni még 750.000hitelt, plusz tudok spórolni 250 ezret max, ha a bmw-nek addig nem lesz baja.
Ti mit tennétek? Mit csináljak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!