A gázrugós motorháztető miért nem volt általános sokáig?
Néztem amerikai autókat, 70-80-as években gyártott példányoknál egyáltalán nem volt ritka,hogy gázrugós volt hogy gázrugós volt a motorháztető.Persze, azokat a nehéz, hosszú motorháztetőket nem is lett volna egyszerű mozgatni máshogy.
Mennyivel elegánsabb, letisztultabb módszer a gázrugós motorháztető, mint az a gagyi támasztolatós.
Az európai gyártóknál, csak most kezdett el terjedni.
Szerintem meg a spórolás, és a súlycsökkentés miatt épp hogy most kezdik elhagyni.
A 2005-ös Astrámba benne volt. Igaz nem az alapfelszereltség része volt, a magasabb felszereltségi szinthez járt. 2018-ban vettem egy listaáron több mint 9 milliós autót és még felárért sem volt kérhető a teleszkópos motorháztető felnyitás. Egyszerűen nincs, támaszd meg kézzel, rúddal. Pedig az Astrámban megszoktam, szerettem, hogy csak felnyitom és ottmarad, nem kell kitámasztani.
"Teljesen felesleges, csak plusz költség meg ha neadjisten beszarik, akkor tarthatod a fejeddel. Sokkal egyszerűbb a támasztós, azzal nem lehet semmi gond. Havonta, 2 havonta van felnyitva, nem okoz gondot kitámasztani."
Cseréről még nem hallottál? És máris nem kell a fejeddel tartanod. :) Ha ennyire ritkán nyitod fel, akkor nem fog bekakilni. Én hetente, két hetente felnyitom. Leginkább csak azért, mert a szélvédőmosót ott tudom betölteni. Sokat autózom, azt is leginkább autópályán. Télen a sós trutyit amit felvernek, nyáron főleg este a rengeteg bogarat muszáj időnként törölni. A tegnapi kb 750 km-es utamon is elnyomtam bő 4 litert. De rendszeresen takarítom is a motorteret. Időnként emiatt is felpattintom. Két hónap alatt elgurulok 5000 km-t. Ez alatt az olajszintre sem árt ha rákukkantok. Stb.
Az előző autóm volt teleszkópos. 15 év alatt soha semmi gond nem volt a gázrugóval. De ha lett volna: most néztem meg, a legolcsóbb no-name gázrugó hozzá 800 Ft. Egy jó minőségű utángyártott pl Monroe 5500 Ft. Az autó logójával ellátott gyári, az már tényleg nem olcsó, 17.000 Ft. De ha valaki ennyit sajnál az autójára költeni 15 évenként, annak milyen állapotban lehet az autója?! Mert ha erre sajnálja a pénzt, akkor feltehetően más karbantartásra is sajnálja...
A mostani autómban kitámasztós van. Nagyon fapados megoldás kézzel kitámasztgatni. + ott az a "seprűnyél" amit mindig kerülgetni kell, nagyon útban van. A teleszkóp egy apró figyelmesség, ami sokat dob az ember komfortérzetén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!