Egy 100 lóerős autó jóval erősebb mint egy 70?
Mostani autóm 70 lóerős, akarok másik autót venni az 100 lóerős. Érezni lehet a különbséget?
100 kilóval nehezebb az erősebbik autó, benzines mindkettő.










Az a baj, hogy csak a csúcsteljesítmény értékeket adtad meg.
Normál használatnál, lehet hogy szinte semmi különbség nem lesz. Ez mindig az adott motor karakterisztikájától függ.
Pl. a modern közvetlen befecskendezéses turbómotorok már egészen alacsony (akár 1500-as) fordulatszámtól tudják a max. nyomatékukat, míg egy régi szívó 3 ezernél kezd el éledezni. Emiatt az előbbi sokkal erősebbnek fog érződni, még akkor is, ha a csúcsteljesítményük ugyanannyi.





#9-es Dirtboy:
Pont a motoroknál venni ezt észre. Egy 800-as V2-es chopper 70-80 km/h-ig legyorsul egy 1000-es sportmotort, mert annyi nyomatéka van neki, mint égen a csillag.
A sportmotor csak e sebesség felett tudja lehagyni a lóerő különbség miatt.
Maximális forgatónyomaték: 70LE 106Nm
100LE 133Nm





13 ez jó vicc volt de marhára nem igaz.
Vannak ugyan fent ilyen videók de marhára semmi koze a főtengelyen lévő nyomatékhoz meg erőhoz.
Alapból igaz hogy alacsony fordulaton jóval nagyobb erőt ad egy chopper blokk,de kit izgat,hiszen gyorsulni nem alacsony fordultaról szokás.
Nem tudom jártok e gyorsulási versenyre,én járok. ugyan sosem indultam mert kell még a kuplung máskor is de sok mindent láttam már az évek során.
gyorsulni sport motorral 10-11ezres fordulattal,csúsztatott kuplunggal amit csak bír a motor,a tapadás és első kerék elemelkedést figyelembe véve kell adagolni a kuplungot.
Ha nem így indulnak akkor nem hozzák ki a maxot a motorból.
másik dolog hogy a chopperek teljesen más váltóáttételel rendelkeznek,egy gyorsasági motor vége óra szerint 299. egy chopper meg kb 170.
tehát olyan váltó áttátel van ami miatt a főtengely erejét kevesebb veszteséggel tudja átvinni kerékre.
és itt a keréken mérhető erő a lényeg.
A gyári adatok szinte mindig a főtengely adata.
lehet úgy vadálatot csinálni egy 120lovas 600as gyorsaságiból hogy ugyn úgy 120lóerős marad de előre 1 el kisebb hátra 2-3al nagyobb fogaskereket raksz.
Azzel is azért éred el mint ha rovidebb váltóthasználnál,nagyobb erőt tudsz átvinni kerékre.
Ha egy 1000res gyorsaságira előre raknál egy 14-es fogaskereket egy jó pilótával egyik choppernek sem lenne esélye,pedig a motor ugyan úgy xy nyomatékot tudna csak.
mellékesen a 0ról való gyorsulás inkább marketing,ha elmegyek motorozni szinte sosem gyorsulgatok 0ról,sokkal fontosabb az hogy menetkozben mennyire robbanékony a motor,hogy reagál a gázra,mekkorát bír gyorsulni.
főleg elektromos autók hokiznak most erre a 0-100 dologra.





Gyorsulásnál, ahol szinte tiltásig forgatják a motorokat váltás előtt, ott a lóerő számít, azaz pl. azonos tömegnél egy 200le/350nm-es autót egy 250le/250nm-es autó le fog gyorsulni.
Ami szerintem leginkább fontos, az a súly lóerő arány az autóknál, illetve a motor karakterisztikája. Két azonos tömegű és teljesítményű autónál az fog nyerni, amelynek sportosabb a motorkarakterisztikája. Pl. egy 150le-s úgynevezett hétköznapi autó, és egy 150le-s pörgős, sportos motor, amit 8000-ig lehet forgatni között az utóbbi fog nyerni.





#9 voltam,
én mondjuk elsősorban autókról beszéltem, nem motorokról, kissé más karakterisztikákról van szó tudtommal, bár a motorokhoz annyira nem értek.





#16-os voltam, én autókról beszélek, amikor motort írtam, akkor az autó motorjára gondoltam.
A motorkerékpárok motorjánál egyébként ugyanez a helyzet.





Önmagában a csúcsteljesítmény és csúcsnyomaték értéke szinte semmit nem árul el a járműről. Ezek az adatok a katalógusadatok között jól mutatnak, farokméregetésre jó, de másra nem nagyon.
Egy csomó más dolog fontosabb. Pl. tömeg, légellenállás, váltó áttetelek, nyomatékgörbe stb.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!