Milyen más autók ilyenek még?
Melyek azok a leginkább sportautók amikre még a profi sofőrök is azt mondják, hogy ésszel kell vele bánni, illetve még rajtuk is kifog néha?
Eddig két autóról hallottam / olvastam ilyesmit a Porsche Carrera GT-ről és a Dodge Viperről. Van más modell is még amiről el lehet ezt mondani, hogy komoly sportautó, de nagyon nehéz kihozni belőle mindezt.
Mégis miért fogna ki egy profi sofőrön?
Ezek csak a hülye kezdőknél szoktak meglepetést okozni.
bolond 1.9 TDI, azzal nembírsz. Érzésre 300++, tudni kell vezetni.
Viccen kívül, szerintem bármelyik olyan sportautó, ami a fennt említett két autóval egyidős, és hasonló teljesítményű. Mondjuk 500 ló feletti. Manapság már tényleg beleraknak mindent az ilyen autókba, hogy megvédjék a sofőrt, illetve "könnyítse" a vezetést. 15-20 évvel ezelőtt azért még nem tartott ott a technika, mint ahol most. Ezért is lehet, hogy egy-egy ilyen autó valóban nehezen vezethető, illetve nehéz kiautózni azt a teljesítményt, amit tud.
De mai kocsik közül is szerintem lehet említeni bármit ami 4-500 lóerőt meghaladja. Egy nem tapasztalt ember (akár én is) bármikor keresztbe állhat vele ha nem figyel. Láttam egy mostani Challenger Hellcat-ről (707 LE) videót, a csávó aki vezette alig bírt vele egyenesen menni. 80-nál félgázon megindult a hátulja, meg ilyenek...
De az, hogy a mai autókban benne van már minden, nem jelenti azt, hogy nem lehet eldobni őket. Hogyne lehetne. Mindentől nem véd meg az elektronika sem. Bármilyen nagyobb teljesítményű autót ésszel kell vezetni. Mert elsősorban az autó nem magától áll keresztbe :)
Ma már nincs ilyen. Dodge Vipernél is csak az első generációra volt igaz, amin még ABS sem volt.
Idiótán lehet hajtani mindennel, de a sok segédeszköz kordában tartja az autót, hacsak nem kapcsolod ki ezeket, ami már a saját döntésed.
Ugyanennyire gyilkos a Renault Clio V6. Főleg a Phase I. Nemrég tesztelte a Pista a Speedzone-on, nézd meg, érdekes verda, nem tudom mit toltak a franciák amikor ezt megcsinálták, de én is szeretnék belőle.
Egyébként meg ahogy #6 is írta, a 2000-es évek elején még nem volt olyan fejlett a vezetést segítő elektronikák ma elérhető armadája, mint most. Ma már egy 500-600 lovas autót is elvezet egy zöldfülű is, gyakorlatilag csak akkor tudja magát megölni mondjuk egy új Porsche 911 volánja mögött, ha direkt szeretne meghalni. Akkor még ez nem így volt.
Nekem például van egy 1996-os BMW 328i kabrióm, semmi különös, 2,8 literes sorhatos 193 lóerővel, kicsit meg van piszkálva, olyan 210 körül tudhat most. Nem sok. Ennek ellenére mivel nincs semmilyen életmentő elektronika benne, még kipörgésgátló sem, és hátul hajt, ezért nedves úton eléggé oda kell figyelni rá, meg tud lepni.
Ehhez képest ma egy új 200 lóerő körüli hátsókerekes autó egy kezes bárány. Ha már itt is ennyire egyértelmű a különbség, akkor 500 lóerőnél ennek a hatványa.
Még a profi Formula 1-es pilóták is hibáznak.
A balesetek, kicsúszások, megpördülések a verseny alatt nem maguktól keletkeznek :D.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!