Mit jelent még számodra az autód a közlekededési eszközön túl?
Sokan írják itt, hogy azoknak való az alsóbb kategóriás Suzuki, Dacia, stb., akik csak közlekedési eszközként tekintenek az autójukra.
Én is hasonlót tervezek venni, én is így tekintek rá csak, egyébként nem igazán szeretem, mert arra kell, hogy elvigyen A pontból B-be, de nem szeretek nagyon vezetni, mert csak idegörlő, főleg Bp.-en, és csak viszi a pénzt az autó.
Nem szeretem a hűtőm, meg a mosógépem sem, csak lássa el a feladatát.
Sokan el vannak ájulva a kocsijuktól, 2-3 millióból vesznek inkább egy régebbi, felsőbb kategóriás BMW-t vagy Mercit, Volvot, mint egy új alsó kategóriásat.
Leírnátok, hogy mit nyújt nektek egy ilyen autó az alapfunkción túl?
Ez jó kérdés, bár úgy érzem, ez rögtön két kérdés egyben...
Hogy nekem mit jelent az autó: én itthonról dolgozom (per pillanat is :D), kaját és bevásárlást házhoz rendelem, amit lehet online intézek, szóval ritka, hogy ki *kell* mozduljak itthonról. Szórakozásból 1-2 naponta megyek el késő délután vezetni, étterembe, esetleg úszni, ilyesmik.
Szóval nekem nincs *szükségem* autóra, de szeretek vezetni, ezért 2 éve egy 2-üléses, könnyű, de erős sportautót vettem, használtan (viszonylag a komolyabb kínálatból több mint 10-et kifizettem érte). Errefelé sok olyan hegyi út van, ahol teljesen szabályos keretek között is maximálisan ki lehet használni egy ilyen autó képességeit, 1-2 havi pályázás mellett ilyen hegyi kört egy héten többször is teszek, jó adrenalin és felfrissít munka közben/előtt/után.
A másik kérdésre a válasz szerintem már kissé barátságtalanabb: azért vesznek 2-3 millióért régi prémiumautót, mert kell az óddi és a bömös hogy megmutassuk a kuttttyáknak, de menő sportautó helyett a legtöbbször csak bontóba való füstölő cigánydízelre jut.
Megjegyezném, hogy általában az ilyen autókat vezető selejteket csípi meg a darázs a piros lámpánál (meg a kályhacsöves hondásokat), hogy "na na na következő pirosig mehet báttya?". Válaszként felteszem a kérdést, hogy "szerinted van értelme?". Aztán van amelyik megküldi neki így is, én meg állíthatom a klímát belső keringetésre, mert tüdőrákot kapok a fekete füsttől ami azokból a romhalmazokból kijön.
Én 3 millióért Mazda MX-5-öst vettem. Én azért nem fanatizálom úgy az autómat, mint más tulajok, nem tuningolom, nem mosom minden nap. Annyit jelent, hogy még azt is várom, hogy munkába induljak vele. Az emberek sokszor megdicsérik, integetnek, mosolyognak, kisgyerekek tapsolnak, meg van, hogy kiabálnak, hogy szép autó.
Szeretem, hogy még a bokámnál is érzem a levegő kavargását. Szeretek a naplementében nyitott tetővel menni. Szeretem azt is, amikor látom, hogy készül a vihar út közben, megyek a sötét felhők felé, és tudom, hogy akkor jön a kritikus pont, amikor hirtelen elkezdem érezni az esőillatot, onnantól pár másodperc, hogy beleérjek az esőbe. Ha nem esik nagyon, nyitott tetővel is lehet menni.
De a legtöbb embert ez nem érdekli, és aki hülyeségnek tartja ezt az egészet, hogy pl. miért jó egy nyári esőben nyitott tetővel menni, azt hidegen hagyja maga az autó is, még ha esetleg meg is nézi.
Semmit. Az autó egy szükséges rossz nekem, mert a tömegközlekedés csapnivaló. A tömegközlekedésre havi 10ezret kéne költenem. Az autóra kb. havi 45ezret költök. +35ezerbe kerül, hogy nem kell tetves, büdös, undorító emberek közt utaznom, nem kell kint várnom a pótló buszt a szakadó esőben/hóban, vagy éppen idegeskedni, hogy kimaradt egy járat és nem érek időben haza.
Cserébe állhatok a dugóban, cseszekedhetek szervizeléssel, tankolással, olajcserével, parkolásindítással meg a kisebb nagyobb dolgokkal.
Ha normális tömegközlekedés lenne, akkor nem használnék autót, csak nagyon ritkán, valszeg csak carsharinget. (17 éves Swiftem van, de az sem érdekelne, ha egy 3 éves Mercedesem lenne. Az 3x ennyi pénzt vinne el)
A jelen autómban volt kaptam az első csókot :)
Ettől eltekintve, mivel én napi 2 órát ingázok benne, közlekedési eszközön túl, kényelmet kellett nyújtson. Fontos a tisztaság és rend is, továbbá a műszaki állapot.
Közlekedési eszköz, de életemet is védenie kell.
Ezeket összegezve választottam.
Nekem több, mit egy mosógép.
Rengeteget ülök benne, akár napi több órát is. Ezért fontos, hogy kívül-belül tetsszen, legyen kényelmes és funkcionálisan is minden meg legyen benne.
Ezen kívül szeretem ha tiszta. Régebben hetente alap volt az autómosás, motortér takaríts, beltér porszívózás, ápolás. Ma már próbálom kicsit visszább fogni magam ezen a téren. Nem gépi mosóban járok, hogy minél előbb és egyszerűbben essünk túl rajta, hanem itthon aprólékosan kézzel mosva. Kerekeket is itthon szerelem át, ami nem nyűg, hanem szeretem csinálni.
Sőt, szervizbe is szeretek járni, abszolút nem nyűg, inkább egy program számomra. Szeretem ha az autó mellett állhatok végig. Simán elvagyok órákig is. Leköt az, hogy nézem ahogy készül.
Ha napokig, hetekig nem ülök benne, akkor simán kimegyek a garázsba, egy kicsit beleülök és gyönyörködöm benne, szeretem az illatát. Mosógépben azért nem szoktam gyönyörködni és szagolgatni. :)
Drágább autókozmetikumokat, több ezer forintos illatosítót sem sajnálom rá.
Ha valahol felfedezek a karosszérián egy apró kavicsfelverődést, alufelnin egy hajszálkarcot napokig zavar és rossz kedvem van tőle.
Szóval én így vagyok ezzel. Pedig nekem se méregdrága prémium autóm van, csak egy Opel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!