Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel astra g benzin VS dízel?

TumTaker kérdése:

Opel astra g benzin VS dízel?

Figyelt kérdés

Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok és Opel astra g-re esett a választásom. 1.6 16v vagy 2.0DTI re gondoltam. Szerintetek melyik legyen? Előnyök illetve hátrányok?

Dízel felé húz a szívem de napi 20km-ert használnám.



2020. júl. 11. 19:49
A kérdező szavazást indított:
1.6 16v
1.7 DTI
2.0 DTI
15 szavazat
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Mindegy, amelyik nem rohad.
2020. júl. 11. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
68%
Ezek még sima adagolós dízelek. Ilyet nem vennék már. (Jöhet a lepontozás!) Ha mindenképp ragaszkodsz a dízelhez, akkor késő G Aatrákban volt 17CDTI, ami már CR-rendszerű, inkább azt. De 20 km-re felesleges. Tapasztalatból írom, biturbós dízel Opelem van.
2020. júl. 11. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Benzinest.


Mivel nem fiatalok már a G Astrák, gond mindegyiknél várható, de sok az utángyártott és bontott alkatrész is, igy lehet válogatni ki milyen minőséget tud megfizetni.


Az 1.6 16V motorok szeretik az olajat apránként enni, figyelni kell hogy ha fogy, utántölteni, nekem motorfelújítás óta nem eszi, előtte fogyogatott belőle, két olajcsere között kellett rátölteni.


A napi 20 km-re szerintem a benzines jobb.


Amúgy meg ha kifogsz egy jobb állapotút, mindegy melyiket veszed, inkább azt döntsd el hogy mit vársz, mennyire akarod neki tolni, milyen menetteljesítményeket vársz...

2020. júl. 11. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
54%

2-es, ritka nagy baromságot írtál, pont, hogy a régi adagolós dízelekkel nem volt általában baj.

Kivéve már ezeket az opelokat, mivel ezeken elektromos adagoló van.

Ráadásul ami cdti-ket írtál, egy porlasztó kerül bele annyiba, mint a régi dízelbe egy komplett motor...+kettős tömegű lendkerék, szivattyú, meg a kismillió, benzineseken is megszokott érzékelők, katalizátor, stb.

Kaptál is lepontozást.

2020. júl. 11. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

3-ashoz még annyi, hogy benzinesben már komplett kuplungszettet is kellett cseréltetnem, nem volt vészes, többféle gyártó is gyárt hozzá, nincs benne kettős tömegű lendkerék se, még injektort is kellett cserélni, bontottat rakattam be és sok sok éve teszi a dolgát 5500 Ft volt...


Nem bántam meg hogy benzinest vettem...

2020. júl. 11. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

1,7 dti isuzu van nálam. 500 ezer km van benne de nem eszi az olajat. Adagolót azt sem tudom hol van, soha nem kellett hozzá nyúlni. Turbo elektromos, 20 ezerből újítattam jó régen. Cserébe csak 75 paci de kimegy a világból.


Szerelőm a 2.0 dízelre esküszik. Mindnek egy ramaty az adagolója, kb 200 ezer alatt szóba sem állnak a javíttatása miatt. Kb 300 ezer km előtt kifekszik mind. A szerelőm fillérekért veszi a rossza adagolósokat és 100 ezer alatt tökèletesen felújítja azokat. Adagolón kívül semmi drasztikus hibája nincs és erős is.


1.6 benzin két ismerősömnek volt. Mind megszabadult tőle.


Az opel 1.7 (nem isuzu) rendszerint főtengelytörést szenvednek.

2020. júl. 11. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

1.6 eco eszi az olajat, twinport 1.4 meg gyenge.


1.4-nél meg egy rakás pénz egy kerékcsapágy csere, mert nem tudod külön cserélni, mint a többi típusnál, hanem komplett aggyal együtt van. Évjárattól ez biztos függő.


2 dízel adagolóhibás, 1.7 isuzu meg ritka, senki nem adja el.

2020. júl. 11. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

4-es, pont a te fajtádra számítottam a zárójeles megjegyzéssel. Már vártalak. Nem azt írtam, hogy baj van a régi adagolós dízelekkel, hanem hogy már nem vennék olyat. Van egy kis különbség!


Az érvelésedből kimaradt hogy vegyen szívódízelt, hiszen a DTI-hez a turbó is "csak probléma". Jó hogy ne vegyen inkább lovaskocsit, hiszen azon még kevesebb a hibalehetőség, még kevesebb baj van.

Saját tapasztalataimról írtam. A cdti injektorral, üzemanyagrendszerrel soha semmi bajom nem volt bő 300e km alatt. És soha nem is hallottam olyat, hogy az 1.7-es Oepelkben tömeges típushibák fordulnának vele elő. DTI-ben ugye "nincs" injektor?! Ha bármi baja van, csak a kuka létezik, felújítás nem opció?

G Astrába szerelt 1.7CDTI-ben (Z17DTL) nincs kettős tömegű lendkerék. (Csak Z17DTH-ban és felfelé van. De tudomásom szerint ez nem nagyon volt még G-ben.) Látszik, hogy ennyit értesz hozzá, de az észt osztod, másokat barmolni, lepontozni azt tudod...

Katalizátor, mint probléma... atya ég! Megsúgom a dti-ben is pontosan ugyan az a katalizátor van a a cdti-ben.


Az hogy Euro3 helyett Euro4-es motorod van, szmogriadó esetén sem vagy korlátozva az teljesen lényegtelen, ugye?

Az hogy ugyanolyan lökettérfogat és fogyasztás mellett nagyobb teljesítményed van, az is lényegtelen, ugye?

Az hogy nagyobb a nyomatékod, az sem számít, ugye?


Nagyon remélem, hogy a kérdező vétel előtt máshol is tájékozódik és nem az ilyen okoskodó kötözködő "régen minden jobb volt" fröcsögéseket veszi alapul.

2020. júl. 12. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Szeretem az opel dízelt, de a szerelőm valamiért lebeszélt a G astra 1.7 d-ről. Azt mondja nem jók. Kollégám dízelèben hajtókar v főtengely tört. Vitte is a bontóba, ott mondták neki a legtöbb 1.7 opel d ilyen baj miatt került bontóba.


Nem tudom milyen a 2.0 d isuzu, nem is találkoztam még ilyennel, de van. 2.2 d B vectraban. egy ismerősömnek ilyen van, de nagyon szereti. De ez is elég ritka.

2020. júl. 12. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!