Hétvégén forgalom Szentendrén ?
Sajnos csak ezt találtam:A közúthálózatot tekintve elmondható, hogy egyre több a leromlott burkolattal rendelkezőútszakasz, az állagmegóvásra nincs elegendő forrás. A közúti díjbevételek nem fedezik az országos úthálózat fenntartási költségeit. A közúthálózaton a díjfizetés időalapú, nem használatarányos (távolság vagy terhelés alapján). Számos elem hiányzik ahhoz, hogy a hálózat teljesnek legyen tekinthető. A hiányzó elkerülőutak miatt számos településen kell jelentős átmenő közúti forgalommal és ennek következtében zaj- és légszennyezéssel számolni. A környezetterhelés annál is inkább tovább növekszik, mivel maga a közúti forgalom, de a mód szerinti megoszlásban a részesedése is tovább nő. A közösségi közlekedésben az autóbusz-közlekedés előnye jelentős a vasúttal szemben. A helyközi autóbuszok 99,7%-os települési lefedettséget biztosítanak, az ország 3154 településéből csak 8 nem érhető el menetrend szerinti autóbuszjárattal. Ezzel szemben a vasúti lefedettség nem éri el a 30%-ot, a városkörnyéki vasúti hálózat térbeli szerkezete, a megállóhelyek településen belüli elhelyezkedése sok esetben előnytelen. A két alágazat sajátosságaiból adódik, hogy az autóbusz- közlekedés vezető szerepe elsősorban a
AHELYZETELEMZÉS ÉRTÉKELÉSE- 15 -hivatásforgalom kielégítésében jelentkezik, ami egyúttal vissza is hat magára a szolgáltatásra, például a közvetlen utazások arányának lehetőség szerinti növelésére. Hiányzik ugyanakkor az elektronikus jegyrendszer az autóbuszos közlekedésben, és a szolgáltatók közötti harmonizált jegyrendszer sem alkalmazott megoldás. Ugyanakkor több helyen is létező probléma a vasút és autóbusz közötti párhuzamos közlekedtetés és finanszírozás, miközben a buszok vasútra történő ráhordási funkciói nem eléggé kidolgozottak, sőt, esetenként a vasúttal versenyez. A menetrendek összehangolása megkezdődött, de még nem fejeződött be, nincs egységes tarifarendszer. A gördülőállomány elöregedett, piaci igényeknek nem megfelelő, rossz energiahatékonyságú és a távolsági buszok átlagéletkora és környezetterhelése is magas. A helyi és az elővárosi kötöttpályás közlekedés nem átjárható, ezért nem terjedtek el a tram-train rendszerek. A magyar vasúthálózat hossza jelenleg több mint 7,5 ezer kilométer. Az országos törzshálózati vonalak, valamint a hosszútávon versenyképes, megőrizendő mellékvonalak hossza a teljes vasúthálózat jelentős részét teszik ki. Így a vasúti pálya állapotának megőrzéséhez – ha legalább 30 évenként esedékes felújítással, karbantartással számolunk – évi 200 kilométer pálya folyamatos rehabilitációját kellene elvégezni. Ez az érték az elmúlt 20 évben drasztikusan alulmaradt a szükségestől, körülbelül 20 kilométerre tehető az évenként elvégezett felújítási ütem. Az elmaradt karbantartási feladatok miatt jelenleg a magyar vasúthálózat körülbelül 40%-án ideiglenes vagy állandó sebesség korlátozás van érvényben.
Parkolási ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Cím: Szentendre, Duna korzó 18. I/113.
Tel.: 06/26 300-407/parkolás
Email: parkolas@szentendre.hu
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!