2015-ös VW Golfról (1,6 TDI, 110 LE) mi a véleményetek?
Ha a hol és föld közötti távoldág van benne a futott km-ben akkor mindegy, hogy melyiket veszed. Egy időzített bomba mindkét motor és komoly pénzekbe kerülhet a generáloztatása.
Ha találsz egy keveset futott 2.0-ás TDI-t inkább azt vedd, az talán tartosabb mert egy nagyobbra méretezett motor.
ha jól sejtem, az 1.6 CRTDI-ben nincs kettőstömegű ( de lehet, hogy csak a caddybe szereltben nincs)
Amúgy pályára én is a nagyobbat venném. Ezek a motorok már elég megbízhatóak.
6os Golf van apámnak, 105 lovas 1.6 CRTDI, ez ugyanaz, mint amit te keresel kérdező.
Brutál jó a gép. Ez egy kombi Golf, nagyrészt Németország és Erdély között megy az ingázás, tehát tempomat 140 végig, Németországban 160 is. Mert a 160 még nagyon kényelmes neki, felette már kevés a motor. Ezzel a felhasználással, 2-3 személlyel, és plafonig pakolt csomagtartóval hozza stabilan az 5,1 literes fogyasztást, egészen hihetetlen. A meredek emelkedőkön is tartja amúgy a 140-et. Ami érdekesség, hogy hiába csak 5 sebességes, az 5ös extrém hosszú, 160nál alig pörög háromezret. Ugyanennyit pörög a 2.0 TDI is 6osban.
Persze érdemesebb lehet a 2.0 TDI-t választani, erősebb, talán az a motor mégjobb, de drágább is, és 1 literrel többet eszik.
Az 1.6 CRTDI típushibái: EGR szelepet tuti cserélni kell 200 ezer km után (tisztítás nem ér semmit ennél), DPF gyakran regenerál a szoftverfrissített példányokon (200 km), de ehhez képest mégis ritka, hogy tönkremenjen a DPF, fórumok szerint is. Nagy előnye ennek a motornak, hogy valóban "egytömegű" lendkerék van rajta, a 2.0-val szemben. Kb ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!