Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány fokos levegőt kell...

Hány fokos levegőt kell fújjon egy autóklíma?

Figyelt kérdés

Az enyém külső levegőről 16 fokot fúj közvetlenül a beáramló nyílásoknál, úgy, hogy kint 30 fok van. Ez elég karcsú, mert alig hűti le a belteret 2-3 fokkal. Mi lesz, ha 35-40 fok lesz? Normális ez egy új autónál?


Belső keringéssel lemegy kb 8-9 fokig, de úgy tudom, azt csak átmenetileg tanácsos használni.



2020. júl. 2. 17:32
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
15%

Belső keringetést ne használd mert bepárásodik minden belül.

De az lehet hogy fúj elég hideget akkor.

Lehet elvan koszolódva a radiátor és a csövek.

2020. júl. 2. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
45%
*De az lehet NEM fúj elég hideget akkor.
2020. júl. 2. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
0%
Nem, egy új autónál semmiképp nem normális.
2020. júl. 2. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
49%

Így normális, sőt tökéletes. A kintről beszívott levegőn max. 10-15 fokot tud hűteni. A klímát alapból belső keringetésen kell használni, ha kézi állítású, akkor minimális friss levegő hozzákeveréssel.


A párásodást emlegető idiótának üzenem, hogy gondolkozzon el rajta, mitől van az autó alatt kondenzvíz, ha megy a klíma. Azért, mert a levegő páratartalma kicsapódik az elpárologtatón, és így csökkenti a levegő páratartalmát, ezzel is csökkentve a hőérzetet. Tehát NEM fog párásodni az ablak.

A kisebb páratartalom miatt hűvösebbnek fogja a kérdező érezni a levegőt, mint amilyen valójában.

2020. júl. 2. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
77%

#1 Ne szórakozz már, a klíma pont hogy szárítja a levegőt, akkor meg hogyan lenne párás?


Amúgy milyen kocsiról van szó? Automata klímás, vagy a "tekergetős" fajta?


Nagy melegben célszerűbb a belső keringetéssel használni, mert idővel ha belül lesz 25 fok, azt még mindig könnyebben fogja tovább hűteni, mint a külső 35-40 fokos levegőt.

2020. júl. 2. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
83%

A klímát belső keringetésen érdemes használni, sokkal takarékosabb a már lehűtött levegőt tovább hűteni, mint az állandó 30+ fokos levegőt lehűteni. Párásodni nem fog, mivel a hideg hőcserélőre lecsapódik a levegő nedvességtartalma és kifolyik a kocsi alatt, kondenzvízként. Az épületeknél használt klíma sem a kinti levegőt hűti, hanem a benti levegőt kezeli újra meg újra, egyébként nagy pénzkidobás lenne. Időnként ki kell szelőztetni, ugyanígy az autóban. Kisebb a légtér, lehúzott ablakokkal fél perc alatt kicserélődik a levegő.

4-6 fokos levegőt kellene fújnia, persze nem azonnal egy 60 fokos utastérben. Belső keringetés, fordulat és idő kell, még lehűti a levegőt, 5-15 perc múlva ha nem éri el a 6 fokot a befújt levegő, akkor valami nem oké.

2020. júl. 2. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Renault Clio, automata klímás, és vadonatúj, 2 hetes. Tesztelem még akkor belső keringéssel is, csak azt hittem, egy ilyen új autónak erősebb klímája kellene legyen.
2020. júl. 2. 20:11
 8/15 anonim ***** válasza:
77%
Esetleg próbáld még meg, hogy a klímát nem 16°-ra állítod, ha lejjebb tekered elvileg lennie kell egy olyan funckiónak, hogy a hőfok helyett "LO" felirat jelenik meg, ha tovább tekered lefelé. Ez a "low" rövidítése, ha erre állítod, és te magad szabályzod a légmennyiséget is, elvileg rendesen kell hideget fújnia. Belső keringetés sem hülyeség, sokkal jobban lehűti a belső, hűvösebb levegőt mint a külső melegebbet.
2020. júl. 2. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
36%
Azért vicc, a leghülyébb válasz kapta a legtöbb pontot xddd
2020. júl. 2. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%
2020. júl. 2. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!