Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi egy Audi A3 8PA fenntar...

Mennyi egy Audi A3 8PA fenntartásának az összege?

Figyelt kérdés
Havi keresetem 210 ezer és 230 ezer között van. Szeretnék venni egy Audi A3 8PA 2009-2012 évjáratú 2.0TDI 103kw- ot, nagyjából 2 - 2.5 millió között.A keresetem mellett , kb 400 ezer félre lenne téve , a váratlan szervizelésekre.

2020. jún. 24. 12:48
 1/4 anonim ***** válasza:
Az derék.
2020. jún. 24. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Ladislaus433 ***** válasza:
a fenntartasi ktg erosen fugg, hogy hany km-t autozol havonta. ill attol is hogy mennyire karbantartott autot veszel, attol mert vmi 2.5m nem jelenti, hogy nem kell beleboritani jelentos osszeget a szervizelesere.
2020. jún. 24. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Második. Tisztában vagyok vele, hogy lehet egy olyan autót sikerül vennem amibe többet kellesz belekölteni . Egyébként évente kb 10 ezer km-t járnék rá az autóra. És 180 ezer és 230 ezer közötti kilométert futott autókban gondolkodtam.
2020. jún. 24. 13:21
 4/4 anonim ***** válasza:

Ilyen keresettel bele tudsz bukni, ha nincs szerencséd.

Ha szerencséd van, akkor is a kereseted nagy része erre fog elmenni.


Az a gond, hogy ugyan ez még nem régi autó, ennyiért ki tudsz fogni belőle egészen okés példányt is, azért ha itt elszáll egy turbó, esetleg automata esetén van valami gond a váltóval, vagy a klímával, vagy gyakorlatilag bármilyen egyéb dologgal a szokásos olaj és szűrőcseréken kívül, akkor százezreket fog kirántani a zsebedből. Azt a félretett 400 ezret például elég nagy eséllyel egyből ki fogod rá fizetni az első szerviz alkalmával, vagy nagy részben, vagy teljesen, mert amikor az ember vesz egy autót, akkor ugyebár azt akarja, hogy az hibátlan legyen, és a sok apróságból, ami egy 10 év körüli jól felszerelt német autónál ilyen futásteljesítménnyel bizony lesz, összejön simán. Főleg ennyi kilométerrel.


Az értékcsökkenése is magasabb ezeknek, mint az átlag autóknak. Erre még a végén kitérek.


Nem szeretnék a zsebedben turkálni, azt sem tudom, hogy ez most neked első autó, vagy fejleszteni szeretnél egy olcsóbbat, és azt sem tudom, hogy van-e már ingatlanod, vagy bérelsz, esetleg még szülőknél laksz, de még a legjobb esetben is az a helyzet, hogy ez a nettó kereset kevés ilyen autóhoz. Fenn tudod tartani, persze, csak nagy esély van rá, hogy szenvedni fogsz tőle anyagilag, ha nem most, akkor majd egy év múlva, vagy ha akkor sem, akkor kettő.


Hidd el, a saját bőrömön tapasztaltak alapján írom. Én kicsivel 300 felett kerestem nettóban két éve, és volt/van mellé hobbim után havi 50-100 között hozó mellékkeresetem is. Akkor döntöttem úgy, hogy veszek egy ehhez hasonló prémiumautót a propelleres márkától, mert miért ne, "hamár ennyit keresek". Hát, hamar kiderült, hogy csak Magyarországon számít viszonylag soknak a 350-400 ezer forint, ezeket az autókat viszont a nyugati országokban jól keresőknek gyártották le, rájuk van belőve a fenntartás is. És ott ez nem a jó kereset. :)


Szerintem nem ér ennyit, hogy Audival járj.

Esetleg vegyél inkább akár Skodát ennyiért, hasonló technika, de kicsit olcsóbb fenntartású, és egy 10 éves Audinak sincs sokkal nagyobb presztízse, mint egy hasonló korú vagy kicsit újabb Octaviának.

Dízelt csak akkor vegyél, ha egyszerre hosszabb távokat mész. Ha csak pár kilométeres ingázásra van, akkor benzinessel jobban jársz, annak jobban fekszik ez a használat. Többet fogyaszt, persze, de cserébe kevésbé költséges a szervizelése, amikor baj van.


Gondolj bele. Felvázolok 2 helyzetet.


1) Megvetted most ezt az Audit, használtad 4 évig, mire megnőtt a kereseted olyan szintre, hogy komolyabb autót fenn tudsz tartani. Már le is ment az Audi értéke, prémiumautó lévén az átlagnál gyorsabban, így buksz rajta vagy 500-600 ezret. Nem is nagyon tudtál félretenni, mert a félretett pénzedet nagy részben elvitte a szerviz, a maradékot meg az élet többi költséges része. Ott vagy, hogy van egy már igencsak öreg Audid, amit nem tudsz jó áron eladni, de venni sem tudsz nagyon mit helyette, mert nem tudtál félrerakni. Ilyenkor jön vagy az ideiglenes szükségautó és gyűjtögetés az új vasra, vagy a Cofidis, vagy maradsz ebben az Audiban, ami egyre több pénzt visz el. Egyik sem jó.


2) Veszel most valami kevésbé komoly autót. Akár egy olcsóbb Suzuki Swiftet, vagy ha nagyobb kell, és hajlandó vagy rászánni alvázvédelemre egy százast megvétel után egyből, akkor esetleg Mazda 3-ast (azt még vezetni is jobb egy ilyen Audinál, megsúgom), vagy biztosabb vétel még a Kia Cee'd, ennyiből már 2015 körüli, keveset futott példányt is kapsz, nekem céges autónak ilyen van, és nincs vele semmi baj, tök jó autó. 4 év múlva ezek nem vesztenek annyit az értékükből, így kisebb értékcsökkenéssel tudsz kiszállni belőle, amint megengedheted magadnak a komolyabb vasat, és nem is visz el annyit szervizköltségben. Valószínűbb, hogy ha nem verted el mindenre, akkor maradt annyi pénz a zsebedben, hogy már át is tudsz ülni az új kiszemeltedbe.

2020. jún. 24. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!