Van itt olyan, akinek chiptuningolva van az autója?
Haver megcsináltatta. Fogyasztás az egekben, lóerő +10.
De majd mindjárt jönnek, akik leírják, hogy ők lettek a Vindízel a hármas golffal, mert 530Le lett a gép.
Magam nem csináltam meg, egy barátom igen, illetve majdnem vettem egy igényesen chiptuningolt gépet.
Alapból 3 kategóriába lehet sorolni (STAGE-1-2-3), alap esetben, úgymond STAGE 1 tuninggal van az, amikor kicsit hangolod a motort, ebből egy leheletnyivel jobb teljesítményt lehet kihozni (vagy mondjuk ilyesmit, hogy hangosabb DSG durrogás), lóerőben úgy +5-10% felső hangon. Motorfüggő, van amelyik bírja, van amelyik egy kicsit előbb kopik el (mondjuk 20 év helyett 15-18 év alatt).
Komolyabb chiptuninghoz viszont már hardver is kell úgymond, erősebb dugattyúk, gyertyák, tömítés, tengely, akár egész váltó, ugye akkor már erősebb fékek is, stb.
Valamelyik nap volt itt egy hülyegyerek aki egy 20 éves cigánydízel Audira mondta hogy ő majd a 12 másodpercből 4 másodpercet csinál okosba fillérekből mert hogy csak "beállítani kell", még videót is mutatott mellé, csak épp elkerülte a figyelmét hogy a videó alatt oda volt írva, hogy 7000 euróra rúgott csak az új alkatrész. :D
Hogy megéri-e? Normális kereteken belül egy strapabíró motorral és egy neves műhelyben esetleg, de kókányolva max akkor, ha már eleve egy méhtelepszökevény a jármű. :D
Nem éri meg. Nekem is több ismerősöm megcsináltatta, a teljesítmény helyett a fogyasztás nőtt csak számottevően.
Amúgy egy kocsi nem véletlenül annyi lóerő gyárilag amennyi. Gyárilag is fel tudnának huzatni egy kisebb motort nagyobb teljesítményre, csak abba nagy valószínűséggel idővel feladná valami.
Előfordulhat, pl. van olyan motor, amit lehet hangolni úgy, hogy ha csak 100-as benzinnel eteted, akkor egy picivel a fogyasztás/teljesítmény jobb, de onnantól meghal ha mondjuk 95-össel mérgezed.
De itt leginkább arról van szó, hogy pl. egy 250 lóerős motorból kihozol 270-et, ugyanolyan fogyasztással (vagyis jobb fogyasztás/energia aránnyal), szóval pl. egy 80 lóerős fűnyírómotorból nem lesz 120 ló, hacsak nem eteted 2x annyi üzemanyaggal miközben szétmegy a gép. :D
Nem akarok +100loerot.
Seat Ibiza 1,4 ről van szó. Csak azt olvastam, hogy a gyorsulást dinamikusabbá teszi és fogyasztást is csokkent.
Ma olvastam, hogy van ilyen és igazából azoknak a véleményére vagyok kíváncsi akik próbálták vagy valamilyen ismerősük.
Nem egy 200 lóerős autóról van szó hanem 90en. Elvileg +8-10lval növelhető és ez elég egy dinamikusabb gyorsulashoz valamint kevesebb fogyasztást is eredményezhet..
8.-ra.
Inkább vegyél bele egy JÓ légszűrőt!
170 lovas dízelben csináltattam, amitől jobban gyorsult és valóban kevesebbet fogyasztott.
Viszont volt egy nagy hátulütője, hogy párszor előzés közben elvette a gázt is szervízüzemre váltott.
Továbbá nem lehetett kiolvasni a hibakódokat, így vissza lett töltve az eredeti gyári program.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!