Bontott motorblokk szakszerű tárolása?
Adott egy motorblokk, szelepfedél nélkül.
Hogy tudnám megelőzni a vezérműtengely és egyéb alkatrészek korrodálódását?
"Konzerválásnak" hívják.
Nem egyszerű.
Minden forgó, és csúszó (pl síkcsapágy) alkatrészt kiszerelsz, vékonyan lezsírozod, és száraz páramentes (nem túl nagy hőingadozású) helyen tárolod.
Kivitelezhető, de nem sok értelme van. Egyszerűbb eladni hacsak nem ragaszkodsz hozzá görcsösen.
1. A zsírzás kivitelezhetetlen, mert a vezérműtengelyhez pl. hozzá se lehet férni bontás nélkül.
2. Ha szét akartam volna szedni, akkor nem lett volna kérdésem se.
Nem szedem szét, mert akkor új hengerfej tömítés és csavarok kellenek és az nem lenne gazdaságos, mert az árából vehetnék egy másik blokkot (twingo 1.2 16v).
Mindenképpen meg szeretném tartani, mert hosszútávon tervezek az autóval és ez a bontott blokk sokkal jobb állapotú, mint ami jelenleg benne van(az autó sokáig állt és a veztengely bütykei rozsdásodtak).
Mindenesetre köszönöm a válaszokat!
Ha lenne szelepfedelem hozzá, akkor csurig tölteném olajjal.
Így viszont akkor feltöltöm olajjal addig, hogy a főtengelyt ellepje.
A veztengely és a himbák kopó felületeit valami "kúszó" zsírspray-vel befújom és légmentesen lezárom fóliával esetleg.
A hengerek kérdésesek, mert nagyon mélyen van a gyertyafészek.
Esetleg 2T olaj és átforgatni párszor?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!