Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek a 2001-2002-...

Mi a véleményetek a 2001-2002-es Toyota Yarisokról?

Figyelt kérdés
Egy 2001-es 1.3-as Linea Sol-t nézegettem, ezért érdekelnének a vélemények a Yarisokról. Pozitívumok-negatívumok egyaránt.
2020. jún. 8. 09:05
 1/7 anonim válasza:

Attól függ, mire szeretnéd használni, mennyit mész vele. Ha csak “közlekedő edényt” keresel, akkor mindenképp ajánlom, a japán autókkal kevés baj van szervíz szempontjából is. (Mondom ezt úgy, hogy nincs japán autóm, tehát nem vagyok elvakult ilyen téren, csak a munkámból adódóan tudom).

Egyébként mint minden más márkánál, itt is mellé lehet nyúlni, fontos az autó állapota és az előélete is.

2020. jún. 8. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Így van, Toyota nagyon megbízható, de unalmas autó, yaris még csúnya is belülről, de ez relatív.


Jó választás, ha kell egy kisautó ami soha nem megy tönkre. Azért javasolnék egy szerelő által átnézetést vétel előtt.

2020. jún. 8. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

A Yaris egy nagyon jó kisautó volt, az első generációval nagyot dobtak, meg akarták mutatni, hogy tudnak menő kisautót gyártani a rém unalmas Starlet után. Nekem egy 2005-ös, 1,0 benzines volt, szerettem, de volt, amit utáltam benne, ezért aztán rövid életű volt a kapcsolatunk. Eleve nem is ilyet akartam, csak túl jó áron kínálta egy barátom, így kár lett volna kihagyni. 2 év múlva drágábban is adtam el, mint amennyiért vettem. Az árát egyébként is jól tartja, mert jó hírű típus.

Régi Swift után ültem át, ahhoz képest nyilván kategóriákkal komolyabb volt, de a túlszervózott kormányhoz hónapokig tartott hozzászoknom. Annyira érzéketlen volt számomra, hogy talán nevetségesen hangzik, de folyton korrigálnom kellett a kanyaríveket, hogy azon a vonalon menjen az autó, ahol elképzeltem. A kormányzást tehát utáltam. A váltó... csalódás volt az is, Toyotához képest. Lehet, hogy az enyémnek volt is már baja, de japán autóknál azt szoktam meg, hogy minden fokozatot ugyanúgy vesz, ugyanúgy kattan be, de ennél nem a kettes fokozatnál sokszor nem voltam biztos, hogy bent van-e. Attól függetlenül nem rossz a váltója, és lehet, hogy ez a probléma csak az enyémet érintette, hiszen mégiscsak használtan vettem. Ami még megdöbbentő volt, az ülései. Mondom, régi Swiftből ültem át, és úgy éreztem, hogy az ülések visszalépést jelentenek. Mint ha egy vacak irodai forgószéken ültem volna, csak ez nem forgott. De oldaltartása kb annyi volt, érzésre azért nem estem le róla, mert kapaszkodtam a kormányban. Az "egérmozi" műszerfal tulajdonképpen nem rossz, de a 175 centimmel már néha nem láttam a teljes képet, lefelé kellett mozdítani a fejem, hogy a tetejét is lássam a képernyőnek. Ez nem zavart, csak tudatosította bennem, hogy női autó, jellemzően alacsonyabb nőkre tervezték. Ez érvényes az autó egészére, arra van kitalálva, hogy egy nő kényelmesen tudja használni. Férfiként talán nem felel meg minden elvárásnak.

Ja, amit szívből megutáltam, az az 1,0-es motorja. Az év motorja is volt, amikor megjelent, és nyilván szuper konstrukció, csak épp a környezetvédelmi normákhoz való megfeleléssel megfojtották. Nekem Faceliftes volt (2005-ös), ott igazították azt hiszem Euro 5 kompatibilissá a motort, és sokat elmond, hogy a 68 lóerős eredetihez képest, ez már csak 65 lóerőt tudott. Borzasztó gyenge, folyamatosan oda kellett figyelni minden kanyarban, hogy melyik fokozatban van az autó, hogy ki is lehessen gyorsítani. Ha begurultam egy körforgalomba kettesben, és gyorsan rá kellett lépni a gázra, alig ment. Ha pörgeted, akkor lehet vele haladni, csak hát ki szeret úgy vezetni városban, hogy folyton arra figyel, hogy 3000 fölött pörögjön a motor, ha gyorsításra van szükség. Kipróbáltam egy 1,3-ast is egyszer, na, az már tetszett, ha olyan motor lett volna benne, talán nem adom el olyan hamar.

Most direkt azokat írtam le, amik nem tetszettek, ettől eltekintve jó autónak tartom, a futóműve például egész jó volt. Belül nem túl nagy - kisautó, ugye -, de a hátsó ülései sínen csúsztathatók, így választhatsz, hogy nagyobb lábteret szeretnél a hátsó sorban, a csomagtartó rovására, vagy ha nagyobb csomagtartóra van szükséged, gyakorlatilag lenullázhatod a hátsó lábteret.

Bajom nem volt vele, nem romlott el soha, amíg nálam volt, max. izzót kellett cserélni benne. Összességében, ha kisautót kell ajánlani ebben az évjáratban, árkategóriában, akkor top 3-as jelölt nálam mindenképp. A Honda Jazz viszont jobb.

2020. jún. 8. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Tőlem egy ilyenből kérdezte meg egy srác hogy leszphat-e. Lehet hogy jó autó, de hogy azóta nem tudok anélkül ránézni hogy ez beugorjon az fix.


Csajoknak elmegy. Ha férfi vagy én inkább mennék az ikarussal.

2020. jún. 8. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!



Csaj vagyok. :-D

2020. jún. 10. 09:00
 6/7 A kérdező kommentje:
Járkálós-tanulgatós autónak szeretném amúgy, semmi extra. Mindenesetre akkor nem nyúlhatok mellé.
2020. jún. 10. 09:01
 7/7 anonim ***** válasza:
Ha lány vagy, akkor ajánlom. Próbálj ki egyet, ha van lehetőséged. 1,3-as motorral megy is, a Linea Sol pedig a csúcs felszereltség volt, azt hiszem. Klíma legyen benne.
2020. jún. 10. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!