Egyhengeres kétütemű léghűtéses benzines motornak hogyan lehet megváltoztatni a menetirányát?
Megfordulsz vele az úton.
Mi a kérdés?
A gyújtási időpontot kell megváltoztatni. Ha elég ügyesen csinálod, menet közben is megoldható, a Velorexekben használt Jawa-motoron például egész jól működött, ha rendesen volt beállítva a szabályzó.
Ha ez megvan, lehet örülni annak, hogy a segédberendezések fordítva nem pont úgy működnek, ahogy kell nekik. Ha turbóhűtéses a motor, a levegőáramlás iránya megfordul: a hengertől és hengerfejtől, a gyors légáramlás eléréséhez jó szűkre szabott palást mögül próbál szívni a ventillátor, aztán a gyújtásfedél alatt nyomja ki a levegőt. Ha van olajszivattyú, a szívó- és nyomóoldal felcserélődik: kenni nem fog, viszont megpróbál levegőt nyomni az olajtartályba. Nem valószínű, hogy sikerül neki. A dugattyúnál felcserélődik a terheletlen és terhelt oldal, az addigi pozitív dezaxiálás negatívba vált, aztán szerencsétlen csak billeg, azt sem tudja, merre álljon.
Ezek a problémák rövid távon elviselhetőek, nem vágják tönkre a motort, vagyis hátramenet kialakításánál nem kell félni tőlük. De ha az a terved, hogy tartósan fordítva üzemelteted a motort, mert úgy adja ki a forgásirány a menetirányt, rossz hírem van: nem fog jól működni. Érdemes inkább a hajtásban variálni, hogy minden a helyére kerüljön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!